Dwa miesiące po śmierci amerykańskiego projektanta, dom mody Louis Vuitton zaprezentował ostatnią kolekcję Virgila Abloha. Pokaz miał miejsce w Carreau du Temple w Paryżu.
Zorganizowany w ramach Tygodnia Mody Męskiej, pokaz prezentował sylwetki na jesień/zimę 2022. Przed wydarzeniem marka udostępniła w swoich mediach społecznościowych szereg akcesoriów, które pojawiły się na pokazie. Wśród nich plecak z kwiatami, z monogramem LV i torby na ramię imitujące puszki z farbą. Surfując po koncepcji „alternatywnej rzeczywistości”, kolekcja godnie uhonorowała urozmaicenie przedmiotów codziennego użytku, tak charakterystycznych dla żartobliwego i streetwearowego stylu, które kochał Abloh.
„Zaprezentowana kolekcja została w 95% opracowana przed śmiercią Virgila Abloha” – powiedział Michael Burke, prezes i dyrektor generalny Louis Vuitton, w wywiadzie dla WWD.
W pokazie Men’s Fall-Winter 2022 nie chodziło o rewolucyjne projekty czy komercyjność. Pokaz był ukłonem w stronę Virgila Abloha, którego kunszt i aksamitne krawiectwo dodawało żywego odcienia codzienności (dosłownie!). Podczas pokazu zaprezentowano wyraziste kolory, sprany dżins z monogramem LV, szyte (wręcz na miarę) komplety w kwiaty, wyraziste w formie kurtki i koszule oraz autorskie projekty sneakersów i wiele reinterpretacji toreb – w tym klasycznego kuferka i plecaków. Pokaz #LVMenFW22 zdecydowanie uczcił życie i twórczość przedwcześnie zmarłego Virgila Abloha.
Louis Vuitton ogłosił również ostatnią współpracę Abloha z Nike, która zadebiutowała w czerwcu ubiegłego roku. 200 par butów, zamkniętych w skórzanym kufrze z wytłoczonym monogramem, zostanie wystawionych na aukcję w Sotheby’s. Aukcja odbędzie się w dniach 26 stycznia – 8 lutego, a ceny zaczynają się od 2000 dolarów. Cały dochód z aukcji zostanie przekazany na fundusz stypendialny Virgila Abloha „Post-Modern”, zapewniający stypendia „dla obiecujących studentów pochodzenia afroamerykańskiego i afrykańskiego”.
Kto przejmie stery w Louis Vuitton? Na razie nie ujawniono nazwiska następcy Virgila Abloha. Jedno jest jednak pewne, w ciągu swojej ponad 3-letniej kariery jako dyrektor kreatywny LV, Abloh zawiesił poprzeczkę niezwykle wysoko.