noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Kobieta z brokatowym makijażem oczu.

L’Oréal inwestuje w barwniki przyszłości

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

Sparxell, start-up z siedzibą w Wielkiej Brytanii, który opracował technologię barwników na bazie roślin, pozyskał 2,5 miliona funtów dofinansowania od inwestorów, w tym od giganta kosmetycznego L’Oréal.

Firma została założona przez naukowców z Uniwersytetu w Cambridge i tworzy pigmenty o żywych kolorach z celulozy roślinnej. Te barwniki są nie tylko wegańskie i odnawialne, ale też – według zapewnień firmy – oferują lepszą intensywność i trwałość niż syntetyczne odpowiedniki.

Zastosowania pigmentów Sparxell obejmują produkcję kosmetyków, preparatów do pielęgnacji skóry, filtrów przeciwsłonecznych, a także tekstyliów i cekinów. Barwniki te są wolne od toksyn i biodegradowalne.

Pozyskane środki finansowe zostaną przeznaczone na przyspieszenie rozwoju i komercjalizacji produktów Sparxell. Część dofinansowania pochodzi z funduszu Circular Innovation Fund, którego współzałożycielem jest L’Oréal.

Sparxell to start-up, który dostarcza barwniki przyszłości / fot. Instagram @Sparxell

Przeczytaj również: Rynek mody używanej zyskuje. Wiemy, jaką wartość osiągnie w najbliższych latach [raport]

Wzrost na rynku wegańskich kosmetyków

Dr Benjamin Droguet, założyciel i dyrektor generalny Sparxell, zwraca uwagę na rosnącą popularność wegańskich kosmetyków. Według cytowanego przez niego badania dla The Telegraph, w zeszłym roku w Wielkiej Brytanii ponad milion osób przeszło na dietę wegańską. To sugeruje, że istnieje duży potencjał dla rozwoju rynku kosmetyków i barwników na bazie roślin.

Dr Droguet podkreśla również negatywny wpływ tradycyjnych barwników chemicznych na środowisko. “Powodują one poważne szkody na każdym etapie ich cyklu życia, od produkcji po degradację” – mówi.

Przeczytaj również: Levi Strauss zwolni setki Polaków. Spółka zamyka zakład produkcyjny w Płocku

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES