noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Walizki podróżne marki Wittchen, polskiego producenta.

Popularny polski producent walizek wzmocnił pozycję na rynkach Europy Zachodniej

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

Grupa Wittchen szacuje, iż przychody ze sprzedaży w pierwszym kwartale 2024 roku wyniosły 93,1 mln zł. Oznacza to spadek o 3 proc. w ujęciu rocznym.

Popularny producent walizek i galanterii skórzanej podsumował wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2024 roku. Sprzedaż detaliczna Grupy Wittchen spadła w tym okresie o 1 proc. rdr do 84,1 mln zł, podczas gdy sprzedaż w segmencie B2B obniżyła się o 20 proc. rdr do 8,9 mln zł.

Prezes Jędrzej Wittchen pozytywnie ocenia wyniki, podkreślając, że spadek sprzedaży detalicznej jest mniejszy niż w ujęciu ogólnokrajowym. Wyniki segmentu B2B tłumaczy dużym zamówieniem od jednego z partnerów w analogicznym kwartale ubiegłego roku. “Dzięki działaniom prosprzedażowym zdołaliśmy osiągnąć porównywalny poziom sprzedaży jak w pierwszym kwartale 2023 roku, kiedy to sytuacja rynkowa była znacznie bardziej sprzyjająca” – powiedział prezes cytowany w komunikacie prasowym. 

Wittchen, popularny producent walizek i galanterii, zapowiada ekspansję międzynarodową.
Wittchen, popularny producent walizek i galanterii, zapowiada ekspansję międzynarodową. / mat. prasowe

Przeczytaj również: Levi Strauss zwolni setki Polaków. Spółka zamyka zakład produkcyjny w Płocku

Wittchen kontynuuje ekspansję międzynarodową

Wśród ważnych wydarzeń minionego kwartału Wittchen wymienia uruchomienie własnego sklepu internetowego w Austrii. To już szósty rynek w Europie, gdzie polski producent posiada swój e-sklep. W planach jest dalsza ekspansja na rynki zachodnie, w tym otwarcie sklepów stacjonarnych w Wiedniu i Niemczech.

Od klasycznych toreb i portfeli po modne buty i kurtki, Wittchen oferuje bogaty wybór galanterii skórzanej, obuwia i odzieży. Produkty firmy dostępne są online w 7 krajach, na 46 platformach marketplace w 23 krajach oraz w ponad 100 salonach stacjonarnych pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach zapewnia szybką i bezproblemową dostawę zamówień. Od 2015 roku spółka Wittchen S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Przeczytaj również: Jak spakować walizkę? Triki idealne przed podróżą

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES