SPONSOR SERWISU
(2,0)foreachslotdata->visible_adsense:0(2,0)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
Kobieta ubrana w białą bluzkę z krótkim rękawem przygląda się brązowej koszulki w paski

Rynek mody używanej zyskuje. Wiemy, jaką wartość osiągnie w najbliższych latach [raport]

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Platfroma ThredUp opublikowała coroczny „Raport odsprzedaży”. Jego wyniki wskazują na wzrost wartości rynku odzieży używanej do 350 mld USD w ciągu najbliższych czterech lat. Oznacza to skumulowaną roczną stopę wzrostu (CARG) na poziomie 12 proc. Przyjrzyjmy się szczegółom.

Przeczytaj również: Chiara Ferragni zwolniona z pracy

Rynek odzieży używanej: wyniki raportu ThredUp

Najnowszy raport, przygotowany przez ThredUp we współpracy z GlobalData, podkreśla, że rynek odzieży używanej wyprzedza ogólny sektor detaliczny. W rzeczywistości amerykański rynek odzieży używanej rósł w 2023 roku siedmiokrotnie szybciej niż rynek detaliczny. Eksperci sugerują, że do 2028 roku osiągnie on wartość 73 mld USD.

Globalny rynek odzieży używanej nadal rośnie. To dowód na wartość, jaką nabywcy widzą w używanej odzieży, oraz na znaczącą zmianę w kierunku bardziej cyrkularnego ekosystemu mody. W kontekście zachowań zakupowych, konsumenci coraz częściej preferują zakupy odzieży używanej online, zwłaszcza młodsze pokolenia – powiedział James Reinhart, dyrektor generalny ThredUp.

Według szacunków platformy ThredUp, sprzedaż online wzrośnie ponad dwukrotnie w ciągu najbliższych pięciu lat. Osiągnie ona wartość 40 mld USD do 2028 roku przy CAGR na poziomie 17 proc. Zauważono, że prawie dwie trzecie konsumentów, którzy dokonali zakupu odzieży używanej w 2023 roku, dokonało co najmniej jednego zakupu online. Stanowi to wzrost o 17 punktów procentowych w porównaniu z 2022 rokiem. 60 proc. konsumentów uważa, że zakupy odzieży używanej przynoszą im największy zwrot z inwestycji, a 55 proc. z nich deklaruje, że zwiększy swoje wydatki na używaną odzież, jeżeli sytuacja gospodarcza nie poprawi się.

Pexels

Przeczytaj również: Czy sankcje Zachodu działają? Liczba miliarderów w Rosji najwyższa w historii

Proekologiczna polityka marek: kto prowadzi odsprzedaż ?

Entuzjaści zakupów z drugiej ręki z pewnością chwalą sobie trend rosnącej liczby marek oferujących odsprzedaż odzieży używanej. Według omawianego raportu, obecnie 163 marki prowadzą sklepy z odsprzedażą. Oznacza to wzrost o 31 proc. w porównaniu z 2022 rokiem. Marki, które dołączyły do tego grona w 2023 roku to między innymi J. Crew, American Eagle i Kate Spade.

Raport podkreśla również potencjalny wpływ działań rządowych na przyspieszenie transformacji branży modowej w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości. Warto zauważyć, że 42 proc. konsumentów popiera środki legislacyjne promujące zrównoważoną modę, a 40 proc. z nich deklaruje, że są bardziej skłonni głosować na kandydata popierającego zrównoważoną modę.

Świętując ten postęp, zdajemy sobie sprawę z istotnej roli, jaką rząd może odegrać w przyspieszeniu transformacji w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości mody. Teraz, w 12. roku, “Raport odsprzedaży” pokazuje niektóre z najbardziej obiecujących sygnałów, jak mogłaby wyglądać ta przyszłość przy zwiększonym poziomie wsparcia. Dopóki moda pozostaje jednym z najbardziej szkodliwych sektorów globalnej gospodarki, będziemy dążyć do tego, aby rząd wspierał zmiany w branży modowej – komentował Reinhart, CEO ThredUp.

Zdjęcie główne: Unsplash

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
(2,0)foreachslotdata->visible_adsense:0(2,0)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES