Marka „Lidia Kalita” bez ustępstw ze strony wierzycieli nie jest w stanie przetrwać

972
instagram.com/lidiakalita

Polskie marki odzieżowe z asortymentem damskim nie mają ostatnio łatwo. Po upadku marki SIMPLE, firma Lidii Kality próbuje zmierzyć się z problemami finansowymi.

Problemy polskiej konfekcji damskiej

Lidia Kalita to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich projektantek mody. Przedsiębiorcza designerka projektuje modę wieczorową, casualową, ślubną oraz, od niedawna, młodzieżową. Aktualnie działa pod własnym nazwiskiem, ale na swoim koncie ma m.in. sukces marki SIMPLE, którą sprzedała z zyskiem kilka lat temu. Trudna sytuacja na rynku odzieżowym dotknęła obie firmy, choć- warto podkreślić- nie mają dziś ze sobą nic wspólnego.

Zarząd spółki SIMPLE Creative Products ogłosił bankructwo o czym pisaliśmy tutaj. Lidce Kalicie również przyszło się zmierzyć z problemami finansowymi.

Na ratunek Lidii

5 sierpnia sąd przychylnie rozpatrzył wniosek firmy Kality o otwarcie przyspieszonego układu z wierzycielami.

Układ jest zgodą wierzycieli na odroczenie lub częściowe umorzenie długów, z jakimi musi się mierzyć spółka, w tym wypadku Lidii Kality i jej męża (pełniącego funkcję jednoosobowego zarządu LK Designer Shops). Liczą oni również na zastrzyk pieniędzy od nowego inwestora, Skyline Pro, które miałoby zasilić firmę 360 tys. złotych oraz zainwestować 2 miliony w 18 miesięcy. LK Designer Shops musi jednak najpierw dogadać się z wierzycielami.

Jak podaje RP.pl, giełdowa wartość akcji Lidia Kalita Designer Shops wynosi nieco ponad 1 mln zł i to po tegorocznym odbiciu notowań. Pod koniec 2017 r. akcja kosztowała około 10 zł. W piątek (9.08 br., przyp. red.) 1 zł.

Liczne eksperymenty

Od jakiegoś czasu projektantka dużo eksperymentuje z kolekcjami: w 2017 roku premierę miała jej kolekcja ślubna, w 2018 – haute couture, a w tym roku – Miss LK, czyli linia młodzieżowo-streetwearowa. Najnowsza kolekcja na jesień 2019 to jednak powrót do kobiecości, elegancji i stylu glamour.

Zespół Lidki Kality należy do jednych z najbardziej utalentowanych co chociażby widać po jakości szycia. Jednak częste zmiany kierunków estetycznych kolekcji, zdezorientowały klientki. Zakaz handlu w niedzielę dołożył kolejną cegiełkę do trudnej sytuacji finansowej projektantki.

Lidia Kalita Designer Shops nie jest jedyną polską marką odzieżową, która próbuje uporać się z niedogodnościami rynku. Duże natężenie młodych firm oraz konkurencja ze strony sieciówek spowodowały, że w ostatnim czasie popularność takich marek jak Monnari, Carry, czy Top Secret mocno spadła. Kolejne miesiące pokażą, które z nich przetrwają.

Zobacz również: Czy Forever 21 zniknie z rynku?