Kolejne zmiany CSRowe w grupie CCC. DeeZee wprowadza e-paragony, e-faktury i opakowania eko

164
mat. prasowe

DeeZee, z Grupy Kapitałowej CCC, podjęła decyzję o rezygnacji 
z użycia nienadającej się do recyklingu folii i wdrożeniu opakowań pochodzących z surowców wtórnych do końca 2020 roku. Marka zrezygnowała także z druku dowodów zakupu w swoim sklepie internetowym deezee.pl zmieniając je na formę elektroniczną. Deklaracja marki wpisuje się w politykę środowiskową Grupy CCC przedstawioną w Strategii Zrównoważonego Rozwoju.

Wraz z dynamicznie rosnącą skalą działania DeeZee mamy poczucie jeszcze większej odpowiedzialności za środowisko i wpływu naszego biznesu na otoczenie. Podążamy śladem CCC i eobuwie.pl, które już od blisko roku wykorzystują tylko papierowe opakowania z recyklingu oraz ekologiczne pudełka wysyłkowe. Chcemy także wprowadzić zrobioną z regranulatu, certyfikowaną tzw. folię ekologiczną, w której nie używa się nowych, lecz wtórnych surowców. Dodatkowo – jako marka, która wyrosła ze świata online – wdrożyliśmy elektroniczną formę paragonów i faktur, by minimalizować zużycie papieru w firmie. Docieramy z produktami do szerokiego grona odbiorców – głównie młodego pokolenia kobiet i budujemy tym samym świadomość ekologiczną wśród naszych klientek – mówi Dominika Żak, Prezes Zarządu DeeZee. 

E-paragony i e-faktury

Przejście na ekologiczne opakowania przez DeeZee oraz wprowadzenie e-paragonów i e-faktur wpisuje się w strategię Zrównoważonego Rozwoju Grupy CCC, której jednym z czterech filarów jest odpowiedzialność względem środowiska naturalnego.

Jednym z celów środowiskowych strategii Grupy jest minimalizacja negatywnego wpływu działalności na otoczenie. Grupa stawia sobie za cel m.in. ciągłe obniżenie wskaźników emisji gazów cieplarnianych, zwiększenie efektywności energetycznej w zakresie wykorzystywanej energii elektrycznej oraz redukcję ilości odpadów (w każdym aspekcie o 7% w perspektywie roku 2022), a także wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego. Do końca 2020 roku torby foliowe znikną ze wszystkich sklepów Grupy. W 2021 roku 70% opakowań produkcji własnej będzie pochodzić z recyklingu, a w 2022 roku 80% tych opakowań będzie nadawać się do ponownego użycia. 

>>> CZYTAJ RÓWNIEŻ: „Vogue Polska” organizuje Business Fashion Environment Summit – pierwszą konferencję o zrównoważonym rozwoju