Natalia Pelak jest specjalistką ds. public relations z wieloletnim doświadczeniem agentki projektantów i organizatorki pokazów mody. Od 2019 roku współtworzy pierwszą w Polsce agencję ilustratorów MAD illustrators, która reprezentuje talenty, głównie te z branży mody i urody. Wraz z zespołem promuje twórczość artystów, realizując prestiżowe projekty z zakresu komunikacji oraz reklamy. Jej rolą jest wdrażanie narzędzia art brandingu w strategie marek i nadzór kreatywny nad kampaniami. W swojej pracy uwielbia łączenie lekkości przekazu z elegancją i wyrafinowaniem. Sama siebie określa jako kobietę, która odnalazła drogę na własnych zasadach. Inspiruje ją świat kultury, mediów oraz mody.
Przeczytaj również: K(B)ariery: Jakub Sztyler „11 lat doświadczeń nauczyło mnie korzystać z każdej wolnej chwili”
Twoja droga zawodowa zaczęła się od …
Pracy w redakcji. (uśmiech) W liceum po zajęciach, zamiast do domu, szłam do redakcji lokalnej telewizji, gdzie nagrywałam wiadomości. Byłam prezenterką. Dostałam tę propozycję po tym, jak wzięłam udział w konkursie Miss Polski. Mimo że później wybrałam studia dziennikarskie, to zawodowo zmieniłam kierunek na PR mody.
Najlepszy i najgorszy moment w Twojej karierze to … ?
Najlepszy – odejście z pracy etatowej i rozpoczęcie pracy na własny rachunek. Najgorszy moment to kryzys i wypalenie po jednym z pokazów mody, który organizowałam. Liczba nieprzewidzianych wydarzeń podczas przygotowań sprawiła, że produkcja zawisła na włosku. Pokaz doszedł do skutku, ale niestety nie wspominam dobrze tego czasu.
Czego o Twojej pracy nie wiedzą inni ?
Prawa autorskie w branży kreatywnej są traktowane po macoszemu. Chociaż istnieją odpowiednie regulacje prawne, to niestety często są naruszane. Zdarza się, że twórcy nawet po wykryciu nadużyć odpuszczają dochodzenie swoich praw. Dlaczego? Bo starcie z działem prawnym wielkich korporacji jest ponad siły artystów. Jednym z podstawowych zadań naszej agencji MAD illustrators jest wsparcie prawne oraz edukowanie klientów, a przede wszystkim dbanie o interes twórców w tym zakresie.
Co byłoby dla Ciebie zawodowym spełnieniem marzeń ?
Marzę o tym, aby robić wartościowe rzeczy, które mają realny i pozytywny wpływ.
Cechy, które powinna mieć osoba, która podążać będzie Twoją drogą …
Myślę, że osoba chcąca podążać moją drogę powinna posiadać odwagę do podejmowania ryzyka. Ponadto skupienie na swojej pracy. Ważne jest również optymistyczne podejście, czyli postrzeganie szklanki zawsze do połowy pełnej.
Kim byś była, gdyby nie to, co robisz teraz ?
Pracowałabym w telewizji lub wysłałabym CV do zespołu Marc Jacobs w Nowym Jorku.
Przeczytaj również: K(B)ariery: Pola Łachnik „Wbrew pozorom, dzięki modelingowi twoja pewność siebie może być znacznie szybciej zachwiana, niż zbudowana”
Zdjęcie główne: mat. prywatny