noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Już połowa ubrań Primark zawiera materiały z recyklingu. To duży krok marki fast fashion w kierunku zrównoważonego rozwoju

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

Primark opublikował swój pierwszy raport z postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju i etyki. Irlandzkie przedsiębiorstwo zaskoczyło poczynionymi przez siebie postępami. Okazało się, że już prawie połowa wszystkich ubrań marki zawiera materiały pochodzące z recyklingu lub bardziej zrównoważonych źródeł.

Raport Primark

Międzynarodowy sprzedawca fast fashion rok temu zobowiązał się do zmiany sposobu produkowania i pozyskiwania ubrań oraz podejścia do biznesu. Teraz, po upływie 12 miesięcy, opublikował raport, w którym przedstawił swoje postępy. Okazało się, że Primark nie rzucał słów na wiatr, a jego starania przynoszą efekty. W oświadczeniu marki czytamy, że już 45% wszystkich jej ubrań zawiera obecnie materiały pochodzące z recyklingu lub z bardziej zrównoważonych źródeł. We wrześniu 2021 roku było to 25%, natomiast w kwietniu 2022 roku już 39%. Irlandzkie przedsiębiorstwo dąży do tego, by w 2030 roku 100% odzieży Primark było z recyklingu.

– Rok temu podjęliśmy zobowiązanie, co do zmiany sposobu, w jaki produkujemy i pozyskujemy nasze ubrania. Obiecaliśmy, że będziemy inaczej myśleć o tym, jak prowadzimy interesy. (…) Celowo wyznaczyliśmy cele do roku 2030. Ostatni rok spędziliśmy na inwestowaniu i rozwijaniu naszych zespołów ekspertów, współpracy na nowe sposoby w ramach naszej własnej działalności oraz współpracy z dostawcami i partnerami, w taki sposób, aby wspierać naszą transformację. Jesteśmy bardziej zaangażowani niż kiedykolwiek w to, aby bardziej zrównoważona moda była dostępna dla wszystkich

– powiedziała Lynne Walker, dyrektor Primark Cares.

Zobacz także: Najnowszy raport o zrównoważonej modzie nie napawa optymizmem. Czołowe marki w 2022 roku zwiększyły emisję CO2

Odpowiedzialne podejście do zrównoważonego rozwoju

To jednak nie wszystko. Już 252 800 rolników zostało przeszkolonych w ramach Programu Zrównoważonej Bawełny (Primark Sustainable Cotton Programme – PSCP). Do końca 2023 roku szkolenie ma przejść kolejnych 275 000 rolników, co umocni pozycję tego programu, jako największego tego rodzaju, spośród wszystkich detalistów odzieżowych. Dzięki niemu już 40% wszystkich sprzedawanych bawełnianych elementów garderoby Primark zawiera bawełnę pochodzącą z recyklingu. To stanowi wzrost o 27% w porównaniu z chwilą premiery programu.

– Ostatnie 12 miesięcy położyły właściwe fundamenty pod naszą strategię zrównoważonego rozwoju, czyli Primark Care. Skupiliśmy się na tym, aby przybrać właściwą postawę i wywiązać się z podjętych zobowiązań. (…) To, co możemy zrobić, to stymulować zmiany konsumenckie. Sytuacja jest trudna, ale rośnie świadomość i zainteresowanie krajobrazem ekologicznym i zrównoważonym rozwojem. (…) Primark ma ponad 400 sklepów, a nasze kanały w mediach społecznościowych docierają do około 24 milionów ludzi. Możemy ich edukować o znaczeniu zrównoważonego rozwoju

– dodała Lynne Walker.

Dyrektor Primark Cares podkreśliła także, że Primark ma 3 filary zrównoważonej strategii, którymi są: dłuższe życie ubrań, ochrona życia na planecie i poprawa jakości życia ludzi. W związku z tym, brand wprowadził kolejne inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju. Wśród nich znalazło się m.in. uruchomienie programu szkoleniowego w zakresie projektowania obiegu zamkniętego dla 24 członków zespołu produktowego i sześciu dostawców. Poza tym 43 warsztaty (zorganizowane w Wielkiej Brytanii i Irlandii), zachęcające klientów i współpracowników do zachowania ubrań na dłużej. Co więcej, marka utworzyła również Packaging Centre of Excellence (czyli Centrum Doskonałości ds. Opakowań). Ma ono badać nowe sposoby na wyeliminowanie odpadów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych i innych niż odzieżowe do 2027 roku.

Przeczytaj również: Jakie państwa są najbardziej zrównoważone? Wiemy, gdzie panują najlepsze nawyki zakupowe

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES