Włoska Grupa Ermenegildo Zegna poinformowała o wynikach wypracowanych w I kwartale 2024 roku. Pomimo rynkowych zawirowań, te okazały się zadowalające.
Przeczytaj również: Hermès notuje wzrost sprzedaży na wszystkich rynkach
Zegna: wyniki za I kwartał 2024
Włoska grupa specjalizująca się w produkcji oraz sprzedaży luksusowej odzieży męskiej odnotowała w pierwszym kwartale sprzedaż w wysokości 463,2 mln euro. Oznacza to jej wzrost przy kursach stałych o 10,7 proc. rok do roku. Wynik ten napędzany był głównie przez rynek amerykański.
– Zamknięcie pierwszego kwartału 2024 r. dwucyfrowym wzrostem przy stałych kursach wymiany jest pozytywnym sygnałem. Szczególnie biorąc pod uwagę wyzwania stojące przed branżą. Nasz wzrost w obu Amerykach, również dwucyfrowy, oraz sukces strategii Zegna One Brand potwierdzają, że zmierzamy we właściwym kierunku – skomentował dyrektor generalny Grupy, Gildo Zegna.
Na rynku amerykańskim, odpowiadającym za jedną czwartą obrotów, włoska grupa odnotowała w okresie od początku stycznia do końca marca wzrost sprzedaży o 57,7 proc. do 114,2 mln euro. W Europie, która stanowi 34 proc. całkowitych przychodów Zegny, wzrost zatrzymał się na poziomie 4,3 proc. W regionie Azji i Pacyfiku, z wyłączeniem Chin, sprzedaż zyskała rok do roku 28,7 proc.
Przeczytaj również: Ile kosztują buty Tuska? Wszystko o marce Zegna
Grupa Zegna: sytuacja na giełdzie
Akcje notowanej na giełdzie w Nowym Jorku Zegny tanieją podczas dzisiejszej sesji o 0,75 proc. do 11,89 dolarów. W ciągu ostatniego miesiąca walory włoskiego podmiotu straciły już na wartości blisko 18 proc. W tej chwili niebezpiecznie zbliżają się do granicy najniższego poziomu kursu z ostatnich 52 tygodni.
Zdjęcie główne: Unsplash