Czy Jessica Mercedes uratuje Top Secret?

338
Mat. prasowe

Letnia pogoda w maju zachęciła klientów Top Secret do kupna odzieży lekkiej z nowej kolekcji. Zapewniło to sieci modowej kontynuację wzrostu marży handlowej. Uwzględniając wyniki dyskontowej spółki TXM wchodzącej w skład Grupy Redan łączne obroty wyniosły około 51 mln zł, co oznacza spadek o 5% w ujęciu r./r.

Sprzedaż Top Secret rozwija się prawidłowo. Wysokie temperatury panujące w maju spowodowały, że klienci zainteresowani byli przede wszystkim wysokomarżową odzieżą lekką z nowej kolekcji. Dzięki temu w minionym miesiącu kontynuowaliśmy pozytywny trend poprawy osiąganej marży. Nieznaczny spadek łącznych obrotów segmentu modowego wynikał głównie ze zmniejszenia powierzchni handlowej. Dodatkowo nastąpiło przesunięcie wyprzedaży hurtowej towarów z poprzednich sezonów na kolejne okresy – powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan SA.

Jednak marka Top Secret od jakiegoś czasu jest mało zauważalna na polskim rynku i ciężko konkurować jej z takimi gigantami jak chociażby marki z portfolio LPP: Reserved czy Mohito. Brand postanowił jednak na zmianę strategii i do najnowszej kampanii zatrudnił Jessicę Mercedes. Czy nowa kampania pomoże im w powrocie do łask klientów?

W segmencie modowym łączna sprzedaż towarów w maju br. wyniosła ok. 20 mln zł i była o 3% niższa, niż w tym samym okresie poprzedniego roku. W tym okresie o 7% zmniejszyła się powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash osiągając na koniec maja br. 36,2 tys. m2. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora modowego wyniosła ok. 86 mln zł i była o 5% niższa, niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w maju br. wyniosły 2,7 mln zł co oznacza wzrost o 1% w stosunku do maja 2017 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepów internetowych Top Secret wyniosła 13,4 mln zł i była 3% wyższa, niż w tożsamym okresie roku poprzedniego.

>>> Przeczytaj również: Jessica Mercedes rozpoczyna współpracę z Top Secret

Marka próbuje zmienić komunikację i dotrzeć do młodszych odbiorców. Logicznym krokiem wydaje się więc zatrudnienie do kampanii idolki wielu młodych dziewczyn i influencerki. Piękne zdjęcia i rozpoznawalna osoba to dla wielu brandów często klucz do sukcesu, jednak czy blogerka pomoże Top Secret?

Widzimy pierwsze obiecujące rezultaty procesu odbudowy wejść klientów do naszych sklepów, które są wynikiem strategicznej zmiany sposobu komunikacji z klientem. Niestety jednocześnie negatywny wpływ na wynik miał sezonowy mix produktowy zaoferowany w drugiej połowie maja oraz układ kalendarza handlowego w roku bieżącym w stosunku do roku ubiegłego. Jesteśmy jednak zadowoleni z osiąganej marży, która pozostaje na wysokim, zakładanym przez nas poziomie – stwierdził Marcin Gregorowicz, Prezes Zarządu TXM S.A.

Uwzględniając oba segmenty Grupa Redan w maju br. osiągnęła ok. 51 mln zł przychodów, co oznacza spadek o 5% względem poprzedniego roku. Narastająco sprzedaż wyniosła ok. 222 mln zł i była w ujęciu r./r. niższa o ok. 2%. Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec maja br. wyniosła 141,6 tys. m2, czyli o 1% mniej w odniesieniu do maja 2017 roku. Należy więc czekać na efekty tej obiecującej współpracy.

PODZIEL SIĘ