Decathlon szykuje zmiany w swojej ofercie. Sieć zapowiada rewolucję marek własnych, która ma na celu zwiększenie przejrzystości i ułatwienie klientom nawigacji po ofercie sklepu.
Decathlon chce uporządkować swój asortyment, skupiając się na kilku kluczowych markach własnych. Z półek znikną produkty takich marek jak Artengo, Forclaz, Nabaiji, Oxelo czy Wed’ze. Pozostaną jedynie te, które najlepiej odpowiadają potrzebom sportowców w różnych dyscyplinach.
Po zmianach w Decathlon, na półkach zostaną te marki, które najlepiej odpowiadają potrzebom sportowców w różnych dziedzinach:
- Quechua: turystyka
- Tribord: sporty wodne i wiatrowe
- Rockrider: kolarstwo outdoorowe
- Domyos: fitness
- Kuikma: sporty rakietowe
- Kipsta: sporty drużynowe
- Caperlan: wędkarstwo i sporty outdoorowe
- Btwin: mobilność (rowery, hulajnogi)
- Inesis: sporty precyzyjne
Dodatkowo, klienci będą mogli wybierać spośród czterech eksperckich marek: Van Rysel, Simond, Kiprun, Solognac.
Przeczytaj również: CCC planuje rozszerzyć portfolio. Na celowniku właściciel sklepów z odzieżą sportową
Główną motywacją do zmian w Decathlon jest ujednolicenie oferty i ułatwienie klientom decyzji zakupowych. Przez lata sieć nagromadziła szeroką ofertę marek własnych, których mnogość i kategoryzacja mogły wydawać się nie do końca logiczne. Teraz ma być przejrzyściej i konsekwentniej. Decathlon przekonuje, że zmiany te już doprowadziły do znacznego obniżenia poziomu zapasów, zmniejszenia kosztów transportu i śladu węglowego, a także skrócenia czasu dostawy. Zgodnie z planami marki, odnowionych zostanie łącznie ponad 1700 sklepów na całym świecie.
Decathlon odświeża wizerunek
Zmiana oferty marek to tylko jeden z elementów transformacji Decathlonu. Sieć niedawno zaprezentowała również odświeżone logo, a to zwiastuje dalsze zmiany w funkcjonowaniu firmy. Decathlon zapowiada dalsze zmiany, które mają na celu ulepszenie doświadczeń zakupowych klientów. Możemy się spodziewać m.in. nowych rozwiązań technologicznych, udoskonalonej oferty online i większego skupienia na potrzebach klienta.
Zdjęcie główne: mat. prasowe
Przeczytaj również: Decathlon ma ambitne plany na przyszłość. “Chcemy mieć większy pozytywny wpływ na ludzi, społeczeństwo i planetę”