“Dajemy szansę polskim markom się wybić”- rozmawiamy z dyrektor działu Allegro moda Celestyną Lendo-Zachariasz

Polacy coraz większą uwagę przywiązują do swojego wyglądu i wybierają ubrania od polskich marek. Na Allegro ubiera się jedna trzecia Polski a w ofercie sklepu możemy dziś znaleźć wszystkie kategorie produktowe zgodne z najnowszymi trendami. To dziś także przestrzeń dla lokalnych projektantów i producentów, którzy dzięki konkursowi “Allegro Projektownia” mogą dotrzeć do nowych klientów i wygrać nagrody warte w sumie ponad 1 mln  złotych. Termin zgłoszeń został przedłużony i upływa 4 kwietnia. W rozmowie z naszym portalem, dyrektor segmentu moda na Allegro – Celestyna Lendo-Zachariasz -, ujawnia szczegóły najnowszego projektu. 

Allegro niekwestionowanym liderem rynku

Jedną z najczęściej odwiedzanych kategorii na Allegro w ostatnich miesiącach była moda, gdzie w 2020 roku Allegro odnotowywało średnio ponad 1000 użytkowników na minutę. 

Wybór produktów w tej kategorii wzrósł aż o 50% wzrost w stosunku do 2019 roku. Kryją się za tym imponujące wyniki – ponad 50 milionów sprzedanych artykułów modowych. W 2020 r. minutę do koszyka dodawano 3 sukienki, 4 męskie t-shirty, 6 par damskich butów i 10 sztuk bielizny – ujawnia szczegóły Celestyna Lendo-Zachariasz. 

Wszystkie główne kategorie w ramach segmentu mody odnotowały kilkudziesięcioprocentowe wzrosty. W ubiegłym roku największym zainteresowaniem kupujących cieszyły się zestawy dresowe, szorty, piżamy i skarpetki. W ramach rozszerzania oferty sprzedażowej, w ciągu ostatnich miesięcy na Allegro zawitały kolejne znane i lubiane marki – wśród nich znalazły się m.in. New balance, Puma, Born2Be czy Lacoste. 

https://allegro.pl/kampania/projektownia-allegro

Takie wyniki kuszą coraz większą liczbę sprzedawców 

2020 sprawił również, że Allegro zyskało duże zainteresowanie wśród sprzedających, którzy postanowili przenieść swój biznes do sieci lub rozwinąć dotychczasową działalność online. Ich liczba wzrosła aż o 40% w porównaniu do wcześniejszego roku. Niezmiennie usprawniamy też ścieżkę zakupową – od wejścia na Allegro.pl po dostawę pod drzwi. Dbamy o to, aby klient mógł nie tylko łatwo znaleźć produkty w najlepszej cenie, ale również miał wybór dogodnej (a w przypadku użytkowników Allegro Pay nawet odroczonej) płatności, a dostawa była jak najszybsza – komentuje Celestyna Lendo-Zachariasz, szefowa działu moda. 

ALLEGRO PROJEKTOWNIA

W celu wsparcia rodzimych firm oraz pomocy im w zaistnieniu wśród szerszej grupy odbiorców, Allegro uruchomiło nowy program skierowany do modowych przedsiębiorców – Allegro Projektownia. Jak podkreślają twórcy, akcja ma być symbolem polskich produktów i polskiego rzemieślnictwa na najpopularniejszej w Polsce platformie sprzedażowej. 

Polski rynek modowy to wielu utalentowanych przedsiębiorców i projektantów. Konkurencja jest silna, dlatego mniejszym markom tak trudno się wybić. Wejście na Allegro, które przyciąga każdego miesiąca średnio 20 milionów Polaków, to doskonały sposób na rozpoczęcie sprzedaży online lub pozyskanie nowego kanału dotarcia do klientów – komentuje Celestyna Lendo-Zachariasz. 

Dobre, bo polskie 

Celem projektu jest wspieranie polskiej mody, dlatego do programu mogą zgłosić się tylko podmioty, które: wytwarzają polskie produkty (zgodnie z definicją określoną w Oświadczeniu), spełniają warunki polskiego przedsiębiorstwa oraz posiadają konto Firma na Allegro.

Do wzięcia udziału w projekcie zapraszamy m.in. szwalnie czy też mniejsze marki zaopatrujące butiki. Zależy nam na wyłonieniu ciekawych projektów, dobrze wykonanych, które nie są jeszcze tak rozpoznawalne na rodzimej scenie modowej.  Chcemy wspierać tych, którzy mogą pochwalić się jakością wykonania, adekwatnością ceny do jakości, dobrymi materiałami, ciekawym wzornictwem – podkreśla szefowa działu Moda. 

Udział w projekcie mogą wziąć zarówno małe, średnie, jak i większe przedsiębiorstwa. 

Program jest otwarty dla sprzedających modę damską i męską. Po pierwszych zgłoszeniach widzimy, że dominują odzież damska i akcesoria, ale czekamy też na przedsiębiorców, którzy specjalizują się w innych dziedzinach, np. obuwiu czy odzieży męskiej – wyjaśnia Celestyna Lendo-Zachariasz. 

JURY

Nowy projekt Allegro postanowiły wesprzeć znane osobowości świata mody i kultury. Wśród Jury „Projektownia” znaleźli się Ewa Minge oraz Andrzej Pągowski. Obydwoje będą mieli wpływ na wybór Najlepszego Polskiego Produktu. 

Dlaczego Ewa Minge zdecydowała się wesprzeć ten projekt? Zapytaliśmy ją samą:

Polskie firmy modowe od dawna mierzą się z potężna konkurencja odzieży zagranicznej, w tym tanich masowych produktów m.in. z Azji . Nie wytrzymujemy konkurencji biorąc pod uwagę skalę i cenę, które wynikają z kompletnie innej rzeczywistości w jakiej poruszają się m.in. chińscy producenci. Pomóc nam mogła tylko jedność, łączenie małych podmiotów, pojedynczych twórców w jedną, mocną całość, która będzie miała kilka cech wspólnych: polskie pochodzenie, dobrą jakość oraz własne wzornictwo tak różne od masowych podrabiaczy z Azji. 

Do tego niezbędna była przestrzeń. Dobra i rzecz jasna Polska. Allegro nie ma w tym sektorze żadnej konkurencji. Producenci dzięki obecności na platformie zyskują widoczność, mają szansę wygrać w konkursie niebagatelne sumy na swoje działania w sieci i krok po kroku tworzyć z nami dobrą markę i jakość polskiego produktu oraz siłę jego przebicia.

Z obecności Ewy Minge w projekcie cieszy się także Celestyna Lendo-Zachariasz:

– Przystąpienie do projektu Ewy Minge wiele dla nas znaczy, szczególnie dlatego, że zdecydowała się ona być nie tylko twarzą naszego przedsięwzięcia. Ewa jest autorką koncepcji, wraz ze swoim zespołem brała aktywny udział w jej tworzeniu. Promuje akcję wśród polskich przedsiębiorców – zachęcając ich do dołączenia – a także w mediach – ujawnia szefowa działu Moda.  

Skład jury wyłoni zwycięzcę na podstawie szerokiego spektrum cech produktowych. Pod uwagę zostaną wzięte oryginalność i unikalność towaru, jakość wykonania, łączenie wzorów i faktur, proces produkcji, zdobienia oraz ocena potencjału sprzedażowego. 

ROZPOCZNIJ SPRZEDAŻ NA ALLEGRO

Rozpoczęcie sprzedaży na Allegro jest niezwykle proste – wystarczy wpisać NIP do formularza rejestracyjnego, aktywować adres e-mail i wykonać przelew weryfikacyjny w wysokości 1,01 zł. Kwota ta zostanie zwrócona po kilku dniach. I gotowe! Teraz można zabrać się za budowanie oferty. Pisaliśmy o tym TUTAJ

Aby wziąć udział w konkursie konieczne jest wystawienie w ramach Konta Firma uczestniczącego w Programie Allegro Projektownia co najmniej 3 sztuk tego samego towaru, który spełnia warunki polskiego produktu (określone w oświadczeniu, który każdy uczestnik akcji akceptuje). Taka oferta może zostać zgłoszona do walki o Nagrodę Główną lub Nagrodę Publiczności

Na koncie użytkownika oczywiście zachęcamy do wystawienia wszystkich dostępnych produktów sprzedającego – chcemy całościowo promować projekt, a co za tym idzie polskie produkty i wspierać ich sprzedaż na naszej platformie – zachęca szefowa działu Moda. 

Nagroda Główna na Najlepszy Polski Produkt zostanie wyłoniona przez jury, w którym zasiądą m.in. Ewa Minge i Andrzej Pągowski. Sprzedający, który zostanie wyróżniony w konkursie, otrzyma nawet 180 000 złotych rabatu na prowizję oraz dodatkowe benefity wspierające sprzedaż i promocję o wartości powyżej 500 000 złotych do wykorzystania w ciągu roku.

Allegro przyzna również Nagrodę Publiczności, która zostanie wyłoniona poprzez głosowanie użytkowników Allegro. Zwycięzca otrzyma 120 000 złotych rabatu na prowizję od sprzedaży na Allegro oraz dodatkowe benefity wspierające sprzedaż i promocję o wartości powyżej 250 000 złotych do wykorzystania w ciągu pół roku.  Łączna wartość oferowanych nagród to ponad 1 milion złotych. 

Termin wysyłania zgłoszeń mija 4 kwietnia

Tagi

Newsletter

FASHION BIZNES