REKLAMA

Czym różni się Moscow Fashion Week od innych tygodni mody?

REKLAMA

Entuzjaści świata mody obserwują pokazy w największych miastach: Nowym Jorku, Paryżu, Mediolanie i Londynie, a co z resztą świata? Niemalże każde państwo ma takie wydarzenie, które rządzi się swoimi prawami i niejednokrotnie gwarantuje niesamowite wrażenia.

Oto kilka sekretów Mercedes-Benz Fashion Week Russia.

I. Mercedes Benz płaci za przylot prasy.

W związku z tym, że największe magazyny i platformy modowe wysyłają swoich przedstawicieli tylko na najważniejsze wydarzenia na świecie, mniejsze organizacje (takie jak polska czy rosyjska), zmuszone są na zostawienie budżetu i pokrycie kosztów podróży redaktorów do danego kraju. Mercedes-Benz Fashion Week Russia robi podobnie i to na dużą skalę: zaproszeni są Amerykanie, Brytyjczycy, Niemcy i Włosi reprezentujący takie magazyny jak: VougeDazed and Confused. Podobnie styliści, blogerki i ilustratorzy – oni również otrzymują zaproszenie z pełną opieką organizatora. Gdyby nie te działania, to dany fashion week zostałby ledwo zauważony na świecie, jeśli w ogóle. To są ogromne koszty. Oprócz sponsorstwa organizacji Mercedes Benz, rosyjski rząd również wspiera tę branżę.

II. Brak kupców

Rosyjski tydzień mody, nawet pod szyldem Mercedes Benz, nie pomaga w sprowadzeniu kupców na to wydarzenie. Jest za późno na dokonywanie transakcji, ponieważ większość z nich już podpisała umowy podczas wcześniejszych tygodni mody. Paryż jest uznawany przez kupców za ostatni dzwonek i w momencie przyjazdu do Rosji, ich budżety są wyczerpane.

Mercedes Benz Fashion Week Russia Street Style
Mercedes Benz Fashion Week Russia Street Style
III. Najlepsi projektanci nie czekają na kupców, aby sprzedać swój produkt

Większość rosyjskich dizajnerów własnymi sposobami wypracowała kontakty z kupcami, bądź ma stałych bywalców. Wystarczy im showroom i umówione klientki bez potrzeby sprzedaży za granicę.

IV. Późne pokazy

Pokazy z reguły zaczynają się po godzinie 15 i kończą kolacją i imprezą do późnej nocy. Zagraniczni goście nie są do tego przyzwyczajeni, ale chętnie korzystają z  rosyjskiej otwartości i gościnności. Niemniej jednak, ten harmonogram pozwala na odbycie porannych spotkań i dokonanie potencjalnych transakcji.

V. Raczkująca branża i sankcje

Wbrew pozorom, rosyjska branża mody potrzebuje dofinansowania. Pomimo zastrzyku gotówki ze strony Mercedes Benz i nowo utworzonej organizacji- Russian Fashion Coucil, ten sektor nadal jest w tyle za największymi potęgami mody na świecie. Oprócz tego, Rosja nie ma infrastruktury do tworzenia kolekcji na miejscu, co zmusza projektantów do korzystania z innej siły roboczej, a ta zwiększa koszty finalnego ubrania. Dodatkowo, wszelkie sankcje i cła tylko pogarszają tę sytuację.

Slava Zaitsev, Mercedes-Benz Fashion Week w Moskwie, Russia, (AP Foto/Pavel Golovkin)
Slava Zaitsev, Mercedes-Benz Fashion Week w Moskwie, Russia, (AP Foto/Pavel Golovkin)
VI. Brak zaangażowania rosyjskich ambasadorów mody w MBFW Russia

Żadna z rosyjskich gwiazd branży — Sergeenko, Miroslava Duma, Vika Gazinskaya, Elena Perminova, Anya Ziourova —nie uczestniczy w wydarzeniu.

VII. Zastraszające ceny importu do Rosji

Rzeczy zagranicznych projektantów są (o co najmniej!) 40% droższe niż w innych krajach: cła i ograniczenia rządowe sprawiły,  że wiele domów mody wstrzymało rozwój na rosyjskim rynku.

Część druga: raport z pokazów Moscow Fashion Week już jutro.

REKLAMA
REKLAMA

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES