Podsumowanie roku i przyszłe plany Próchnika

Wydawać by się mogło, że założenie marki trudniącej się modą męską przynosiłoby same profity, a wszystko to z powodu braku silnej konkurencji. Niestety nie jest tak różowo, co pokazuje ostatni raport firmy Próchnik S.A. Straty w porównaniu z poprzednim rokiem są ogromne i sięgają rzędu kilku milionów złotych.

Najbardziej odczuwalnym współczynnikiem jest jednostkowa strata netto, która za ubiegły rok wyniosła 7,42 mln złotych. Dla porównania warto zestawić ją z poprzednim wynikiem,  ten zaś był 4,74 mln złotych na plusie. Zupełnie odmiennie przedstawiają się dane dotyczące sprzedaży sięgające 39,42 mln złotych (wzrost o 21%).

W 2015 roku Próchnik S.A. planuje otworzyć ok. pięciu nowych salonów – Rage Age oraz Adam Feliks Próchnik, w tym także kolejny sklep z linią dla kobiet. Firma ponadto ciągle będzie kontynuować zamykanie punktów sprzedaży, które okazują się nierentowne. Taki zabieg pozwoli na zminimalizowanie przyszłych strat.

Na obecne wyniki duży wpływ miały warunki atmosferyczne. Mieliśmy do czynienia z dość ciepłą jesienią i długą zimą. Obok tego polski brand bardzo zmienił system technologiczny. Został otwarty sklep internetowy marek: Rage Age (linia męska i damska) i Adam Feliks Próchnik (linia męska), natomiast przekształceniu uległ obszar back-office.

W ubiegłym roku otwarto siedem nowych butików, włącznie ze sklepem z kobiecą linią w Poznaniu. Na cały budżet wpłynęły wymuszone rabaty. Konkurencja firmy Próchnik S.A. wychodzi z cenowymi upustami, więc i on nie może zostać w tyle, co negatywnie wpłynęło na marżę.

Autor: Rafał Cała

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Tagi

Newsletter

FASHION BIZNES