SPONSOR SERWISU
(2,1)foreachslotdata->visible_adsense:0(2,1)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
Złoty zegarek Rolex pokryty diamentami w okolicach tarczy

Dyrektor generalny Rolexa przestrzega. „Nie podoba mi się, gdy ludzie porównują zegarki do akcji”

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Jean-Frederic Dufour, dyrektor generalny spółki Rolex, wypowiedział się na temat traktowania luksusowych zegarków jako formy inwestycji. CEO ikonicznych czasomierzy zwrócił uwagę na związane z tym niebezpieczeństwa.

Przeczytaj również: Poznaliśmy nowy zegarek Bioceramic MoonSwatch

Zegarki premium: czy to pewna inwestycja?

Nie podoba mi się, gdy ludzie porównują zegarki do akcji. To przekazuje złe sygnały i niesie ze sobą ryzyko – stwierdził Jean-Frederic Dufour w wywiadzie udzielonym szwajcarskiej gazecie NZZ przed rozpoczęciem targów Watches and Wonders w Genewie.

Zauważmy, że ceny używanych zegarków takich marek jak Rolex, Patek Philippe i Audemars Piguet, w 2021 roku oraz na początku 2022 roku osiągnęły bezprecedensowe poziomy. Powodem wzrostu ich wartości były działania spekulantów, którzy przy niskich stopach procentowych oraz wzroście wartości kryptowalut zaczęli inwestować w luksusowe czasomierze. W ciągu ostatnich dwóch lat indeks Bloomberg Subdial Watch, monitorujący ceny 50 najczęściej sprzedawanych zegarków pod względem ich wartości, spadł o 40 proc.

Teraz wahadło przechyla się w drugą stronę, co jest szczególnie widoczne w przypadku mniej znanych marek. Podczas gdy mogły one odnotować 20 proc. wzrostu sprzedaży w okresie ożywienia, teraz mogą doświadczyć 15 proc. spadku – zauważył CEO Rolexa. – Dla dużych marek wahania są mniejsze – dodał.

mat. prasowy

Powody zmiany wartości zegarków marek premium

Producenci zegarków mają tendencję do nadprodukcji w okresach dobrej koniunktury, a gdy rynki słabną, sprzedawcy detaliczni zmuszeni są do obniżania cen. – To poważny problem, ponieważ obniżki cen szkodzą produktom o charakterze emocjonalnym, takim jak nasze – powiedział Dufour. Prezes Rolex podkreślił, że silna wartość franka szwajcarskiego w stosunku do innych walut zwiększa presję na branżę. Podobny wpływ ma na nią wzrost kosztów surowców, takich jak złoto. – Obecnie zakupom nie sprzyja także poziom stóp oraz ogólna sytuacja geopolityczna – podsumował.

O tym, jak wkomponować zegarek w modną stylizację przeczytasz na łamach lamode.info

Zdjęcie główne: Unsplash

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
(2,1)foreachslotdata->visible_adsense:0(2,1)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES