REKLAMA
Kosmetyki różnej wielkości stojące na białym tle.

Puig informuje o IPO. Spółka chce pozyskać ponad 2,5 mld euro

REKLAMA
REKLAMA

Spółka powiązana z takimi markami jak Rabanne i Charlotte Tilbury poinformowała o planie przeprowadzenia pierwszej oferty publicznej. W ramach działań giełdowych hiszpański podmiot chce pozyskać ponad 2,5 mld euro.

Przeczytaj również: Kosmetyki na śmietnik? Branża marnuje miliardy!

Puig wejdzie na giełdę – szczegóły IPO

Według informacji opublikowanych w najnowszym komunikacie, Puig ubiega się o notowanie swoich walorów w obrocie ciągłym na giełdach w Barcelonie, Madrycie, Bilbao oraz Walencji. Wraz z wejściem na rynek spółka planuje emisję nowych akcji skierowanych do inwestorów kwalifikowanych, a także sporządzenie oferty z istniejących już walorów.

Dzisiejsze ogłoszenie jest jednym z najważniejszych w 110-letniej historii Puig. Dzięki naszej strategii budowania portfela własnych marek, koncentrowania się na produktach prestiżowych i poszerzania pozycji lidera w zakresie niszowych zapachów, makijażu i dermokosmetyków, Puig konsekwentnie zapewnia silny wzrost rentowności – podkreślił Marć Puig, dyrektor generalny Puig. – Uważamy, że wejście na giełdę dostosuje naszą strukturę korporacyjną do najlepszych w swojej klasie. Firm rodzinnych z sektora kosmetycznego premium. Pomoże nam to przyciągnąć i zatrzymać talenty. Wesprze strategię rozwoju marek z naszego portfolio – dodał CEO.

Rolę współprowadzących księgę popytu pełnić będą banki Goldman Sachs, JP Morgan, Banco Santander, BofA Securities Europę, BNP Paribas i CaixaBank. Dodatkowo Goldman Sachs i JP Morgan zostaną koordynatorami giełdowych ruchów spółki.

Pexels

Przeczytaj również: Epidemia chorób cywilizacyjnych i psychicznych. Polacy coraz mniej wydolni do pracy [raport]

Informacje o Puig: wyniki finansowe 2023

Z komunikatów publikowanych przez spółkę wnioskujemy, że w ostatnich okresach rozliczeniowych notowała ona silny wzrost rentowności. W 2023 roku generując przychody w wysokości 4,304 mld euro. To kwota o 19 proc. wyższa od wypracowanej w 2022 roku. Wyniki te zostały osiągnięte przy dwucyfrowym wzroście we wszystkich segmentach oraz regionach obejmujących działalność spółki.

Puig posiada w swoim portfelu 17 marek, dzięki nim będąc obecnym na 32 rynkach. Wśród najbardziej popularnych brandów należących do spółki znajdziemy Rabanne oraz Charlotte Tilbury.

Zdjęcie główne: Pexels

REKLAMA
REKLAMA
Tagi

biznes

PUIG

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES