Założyciel i dyrektor generalny Farfetch, Jose Neves, ustępuje ze stanowiska – poinformował portal The Business of Fashion.
Odejście szefa platformy wydarzyło się niecały miesiąc po sfinalizowaniu przez południowokoreańską firmę Coupang transakcji nabycia Farfetch. Nastąpiło ono po tym, jak sprzedawca online znajdował się w trudniej sytuacji finansowej. Decyzja ta rodzi pytania o przyszłość platformy pod rządami nowego właściciela.
Farfetch opuści również kadra innych zarządzających, w tym dyrektor finansowy firmy, dyrektor ds. produktu, dyrektor ds. platformy, dyrektor ds. marketingu i dyrektor operacyjny. „Po dokładnym rozważeniu zdecydowaliśmy się usprawnić działalność, abyśmy mogli działać w oparciu o silną pozycję finansową” – czytamy w informacji prasowej. „Proces ten wymagał podjęcia kilku trudnych decyzji, ale niezbędnych dla naszego przyszłego sukcesu”.
W międzyczasie na czele Farfetch stanie dyrektor generalny Coupang – Bom Kim. Z oficjalnych informacji wynika, że dalsze zwolnienia w firmie są nieuchronne.
Przeczytaj również: Poznaj Coupang. Przedsiębiorstwo ratujące Farfetch
Jose Neves założył Farfetch w 2007 roku, aby połączyć asortyment luksusowych butików pod jedną witryną e-commerce. Nadzorował wieloletni plan ekspansji obejmujący przejęcie domu towarowego Browns, inkubatora marek New Guards Group i witryny odsprzedaży sneakersów Stadium Goods.
Farfetch pierwotnie ogłosił swoje plany przejęcia przez Coupang w grudniu ubiegłego roku, po zabezpieczeniu pożyczki w wysokości 500 milionów dolarów od południowokoreańskiego giganta e-commerce i o włos uniknął bankructwa.
Jednak wyzwania stojące przed Farfetch nasiliły się dopiero po ogłoszeniu umowy z Coupang. Niektórzy partnerzy e-sprzedawcy zaczęli zrywać współpracę z platformą. Grupa Neiman Marcus ogłosiła, że porzuciła plany wykorzystania modułu oprogramowania do handlu elektronicznego firmy Farfetch, Farfetch Platform Solutions – który zapewnia narzędzia do zakupów online dla takich firm jak Harrods, Chanel i Thom Browne – w celu modernizacji sklepu internetowego i aplikacji Bergdorf Goodman. Kering rozwiązał umowę z Farfetch, która umożliwia markom takim jak Gucci, Balenciaga i Saint Laurent wystawianie towarów na platformie sprzedawcy i wysyłanie zamówień klientów bezpośrednio z magazynów marek. Luksusowy konglomerat wycofuje swoje marki w drugim kwartale roku.
Zdjęcie główne: Unsplash
Przeczytaj również: Farfetch rezygnuje z segmentu beauty. “To nie była łatwa decyzja, ale absolutnie słuszna”