#CareerMonday – „Nie wysyłajcie CV hurtowo” Rozmawiamy z Mariuszem Przybylskim

1642
Mariusz Przybylski, Fot. mat. prasowe

Kontynuujemy naszą wspólną podróż do świata kariery w branży modowej. Pomogliśmy już setkom osób w znalezieniu pracy marzeń, a każdego dnia dział ofert odwiedza ok. 5 tys. kandydatów. Chcemy zwielokrotnić ten wynik, ale i połączyć firmy z młodymi talentami. W każdy poniedziałek możecie spodziewać się od nas dawki informacji, miedzy innymi cyklu rozmów ze specjalistami w branży – dyrektorami firm i projektantami.

Tym razem postanowiliśmy zapytać Mariusza Przybylskiego o najważniejsze kryteria, jakimi projektant kieruje się w wyborze kandydatów do pracy.

Mariusz Przybylski to jeden z najzdolniejszych i jednocześnie najskromniejszych polskich projektantów mody. Rzadko bywa na bankietach. Lepiej niż w świetle reflektorów czuje się w swojej pracowni na warszawskim Mokotowie albo wśród studentów Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru, gdzie wykłada. Jego stroje noszą największe polskie gwiazdy, od Agnieszki Woźniak-Starak, Kasi Sokołowskiej, Natalii Kukulskiej, po Sebastiana Karpiel-Bułeckiego. Dowiedzcie się więc, jak zaskarbić sobie sympatię projektanta i dołączyć do jego zespołu.

Idealny kandydat to taki, który…?

Ma doświadczenie w bezpośredniej obsłudze klienta (mam tu na myśli aplikację na stanowisko sprzedawcy/ doradcy klienta), jest odpowiedzialny za zadania, czynności, jakie wykonuje (np. obieg dokumentów, wysyłki zamówień, kontakt ze stylistami, itp.), jest punktualny, lubi i potrafi pracować w zespole, jak i samodzielnie potrafi wyciągać konstruktywne wnioski z zadań, posiada narzędzia sprzedażowe, którymi może uskutecznić sprzedaż, takie jak badanie potrzeb klienta, odpowiednie dopasowanie produktu do klienta, znajomość produktu i wiedza na temat składu surowców, jest kreatywny i umie komponować stylizację dla potencjalnego klienta, miał doświadczenie z urządzeniami elektronicznymi w sklepie/butiku (kasa fiskalna, terminal itp.)

Jak według Ciebie powinien być zatytułowany mejl od kandydata na pracę?

Jak najbardziej czytelnie i prosto. Jeśli wiem, na jakie stanowisko szukam kandydata do pracy to wystarczy imię, nazwisko i CV.

Co przykuwa Twoją uwagę w treści wiadomości, a co ją bezpowrotnie odwraca?

Najbardziej zwracam uwagę na porządek podania informacji od kandydata – od przywitania, poprzez zainteresowanie nami jako firmą. Ważny jest także załączony ciekawy list motywacyjny, który dopełni CV. Od tego również w dużej mierze zależy zaproszenie na rozmowę. Naszą uwagę odwraca natomiast brak listu motywacyjnego lub jego załączanie właśnie w treści wiadomości, co utrudnia archiwizację dokumentów.

Idealne CV to takie, które…?

Odpowiada w pełni wytycznym w ogłoszeniu, które nadaliśmy, mianowicie informuje o doświadczeniu, umiejętnościach, kompetencjach. Te aspekty zdecydowanie zwiększą szansę na rozmowę. Zdarza się niestety, że kandydaci wysyłają hurtowo aplikację, zupełnie nie zwracając uwagi do kogo kierują korespondencję (branża, pracodawca, stanowisko). Lubimy, gdy kandydat zaznaczy swoje umiejętności, zarówno te miękkie jak i twarde i ma poczucie estetyki: językowej (zwraca uwagę na literówki), ale i graficznej (chociażby podkreśli ważne punkty w CV). Ważne jest też zawarcie klauzuli o ochronie danych osobowych.

5 najczęściej popełnianych błędów na rozmowach rekrutacyjnych?

Niepunktualność, krytykowanie byłego pracodawcy, brak spójności CV z kandydatem, który dostaje zaproszenie na rozmowę. Zdarza się, że informacje, które są przedstawione w CV i w liście motywacyjnym zupełnie odbiegają od osoby, którą poznaję na spotkaniu. Najczęstsze kłamstewka dotyczą ścieżki zawodowej oraz słabych stron czy umiejętności. Poza tym: niewłaściwy ubiór – strój powinien wpasować się w filozofię i estetykę marki, brak zadawania pytań ze strony kandydata oraz brak wiedzy o firmie – niestety to częste, a jeśli kandydaci już coś wiedzą, to jest zdawkowe, brakuje w tym zaangażowania, a to pewnik na rozmowie.

Kandydata cenisz za…?

Punktualność, trafność w odpowiedzi, szczerość, zadawanie pytań i wątpliwości, jeśli takowe ma.

Dobry pracownik to taki, który…?

Umie i lubi pracować zarówno w zespole, ale nie boi się też samodzielnej pracy, przyzna się do popełnionego błędu i wyciągnie konstruktywne wnioski, ma wysoki poziom empatii, ma szacunek do swojej pracy.

Rozmawiała Urszula Wiszowata

OFERTY PRACY

  • SPECJALISTA E-COMMERCE- O Bag Praca zdalna- Aplikuj TUTAJ
  • KIEROWNIK SKLEPU— Tatuum Łódź Poznań Warszawa Bydgoszcz- Aplikuj TUTAJ
  • ASYSTENT PROJEKTANTA— BIZUU  Warszawa- Aplikuj TUTAJ
  • SPECJALISTA DS. TWORZENIA TREŚCI- ECHO Śląsk Jaworzno- Aplikuj TUTAJ
  • TECHNOLOG OBUWIA4F Warszawa- Aplikuj TUTAJ

Więcej ogłoszeń w sekcji „OFERTY PRACY