REKLAMA
– Skorygowana EBITDA Allegro w czwartym kwartale 2023 roku wzrosła o 12,5 proc. do 751,8 mln zł – czytamy w komunikacie opublikowanym przez polską platforma e-handlu. Rynek nie pozostał obojętny na informacje przekazane przez spółkę.

Allegro chwali się wynikami. EBITDA na dużym plusie, niepokoi strata za granicą

REKLAMA
REKLAMA

Polska platforma zajmująca się sprzedażą internetową opublikowała wyniki finansowe za drugi kwartał bieżącego roku. W tym okresie skorygowany zysk EBITDA (przed potrąceniem odsetek, podatków i kosztów amortyzacji) wzrósł o 19,9 proc. rok do roku. Niepokojąca sytuacja ma miejsce w działalności zagranicznej Allegro. Ta wciąż pozostaje nierentowna.

Przeczytaj również: Trendy w e-commerce na rok 2023. Co zmienia się w świecie zakupów online? [raport]

Allegro – wyniki finansowe II kwartał 2023

W omawianym okresie skorygowany zysk EBITDA wyniósł 580,4 mln zł (konsensus analityków PAP zakładał 524,2 mln zł). Wyższy od oczekiwań okazał się również EBIT (zysk przed odliczeniem podatków i odsetek). Jego wartość w II kwartale 2023 roku zatrzymała się ma 303,4 mln zł, wobec szacowanych przez ekspertów 249,6 mln zł. Warto również zauważyć, że rok do roku wzrósł on aż o 45 proc. Zysk netto jednostki dominującej, który wyniósł 119 mln zł był, okazał się niższy od konsensusu. Dokładnie o 13 proc.

Chcemy upraszczać zakupy i sprzedaż, by być ulubionym miejscem zakupów w Europie. Zaczynając od naszego regionu. Wyniki za drugi kwartał potwierdzają, że poczyniliśmy konkretne kroki w tym kierunku. Nieustannie poszerzana oferta i świetne ceny przyciągają coraz więcej konsumentów na Allegro, nawet jeśli wciąż są bardzo ostrożni jeśli chodzi o domowe budżety. Dzięki temu nieustannie rośniemy, nawet pomimo spowolnienia lub nawet spadku popytu konsumenckiego – stwierdza prezes Allegro, Roy Perticucci.

Przychody z działalności w Polsce wzrosły w przypadku Allegro o 18,4 proc. rok do roku. Ich wysokość w drugim kwartale zatrzymała się na poziomie 1,89 mld zł. Zgodnie z informacjami opublikowanymi za pośrednictwem raportu platformy, było to możliwe „dzięki większej monetyzacji i wyraźnemu wzrostowi przychodów z reklam”. Zauważmy, że przychodu z całej działalności Allegro wyniosły 2,398 mld zł. I choć szacunki analityków przewidywały wyższą wartość, to ta i tak okazała się o 8,5 proc. powyżej tej sprzed roku. W drugim kwartale bieżącego roku marża EBITDA wyniosła 24,2 proc., marża EBIT 12,7 proc,, natomiast marża netto 5 proc.

Przeczytaj również: Jak przygotować kosmetyczkę na jesień?

Allegro – sytuacja zagranicą

Obecnie polski segment odpowiada za niema 94 proc. GMV (czyli „gross merchandise volume”, termin używany w celu określenia łącznej wartości pieniężnej sprzedaży towarów sprzedawanych na określonym rynku w ustalonym przedziale czasowym). Jak jednak Allegro radzi sobie poza polską granicą?

Poza naszym krajem Allegro jest od kwietnia zeszłego roku. Wtedy to platforma sfinalizowała zakup spółek Mall i WE|DO CZ działających na terenie Czech, Węgrzech, Słowacji, Słowenii i Chorwacji. Wartość wspomnianej transakcji wyniosła 890 mln euro. W drugim kwartale 2023 roku przychody Allegro za granicą zmalały o 16,8 proc. do 507,9 mln zł. Pogłębiła się również nierentowność platformy z działalności zagranicznej. Zwiększyła się ona z 67,1 mln zł do 92,8 mln zł. Mimo tych danych, zarządzający Allegro wciąż z optymizmem patrzą w przyszłość.

– Skoncentrowanie się na kluczowych celach biznesowych i ciągły postęp w ramach naszego programu Fit to Grow pomogły nam obniżyć nakłady inwestycyjne i zwiększyć marże w drugim kwartale. Pomimo utrzymujących się słabych nastrojów wśród konsumentów w regionie, ograniczyliśmy stratę skorygowanej EBITDA Grupy MALL, a pierwsze tygodnie działania Allegro.cz dają podstawy do optymizmu jeśli chodzi o przyspieszenie wzrostu – stwierdził dyrektor finansowy Allegro, Jon Eastick. Pod koniec czerwca bieżącego roku zadłużenie netto całej grupy Allegro wynosiło 5,92 mld zł. Jeszcze pół roku temu było to 6,27 mln zł.

Przeczytaj również: 5 rzeczy, które muszą znaleźć się w jesiennej garderobie do pracy

Zdjęcie główne:

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES