noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Allegro, mat. prasowe

Allegro odnotowuje prawie 30 proc. wzrost przychodów i planuje ekspansję na Czechy

REKLAMA
REKLAMA
noSlotData

W ubiegłym roku sprzedaż na platformie marketplace’owej wzrosła o niemal 16 proc. Firma, spodziewa się też dobrych wyników kwartalnych. Allegro zadowolone z wyników, otwiera czeską wersję platformy.

Jak podaje raport wartość sprzedaży za pośrednictwem polskiej platformy wzrosła w czwartym kwartale o 14 proc. rdr do 14,4 mld zł. W całym roku wzrost wyniósł 15,9 proc. do 49,4 mld zł. Przełożyło się to na wzrost przychodów polskiej części biznesu Allegro o 26,5 proc. do 2 mld zł w czwartym kwartale i o 24,1 proc. do 6,65 mld zł w 2022 r.

Z raportu wynika też, że liczba aktywnych kupujących wzrosła o 560 tys. osób rdr i przekroczyła w czwartym kwartale 14 mln, zaś średnia wartość GMV na aktywnego kupującego na polskiej platformie zwiększyła się w tym czasie o 11,3% do 3 515 PLN. Kupujący obecnie jeszcze bardziej doceniają konkurencyjne ceny i coraz wygodniejsze dostawy oferowane przez Allegro, co widać chociażby po wiodącym w branży wskaźniku jakości obsługi rNPS, czyli miary zadowolenia klientów Allegro, na poziomie 80,8 pkt.

Allegro skupia się obecnie na dalszej poprawie wyników sprzedaży własnej prowadzonej przez segment MALL, przygotowując się jednocześnie do komercyjnego wdrożenia w Czechach sprawdzonego modelu marketplace opartego na ofertach stron trzecich -Allgero.cz.

Rok 2022 był prawdopodobnie jednym z najtrudniejszych w najnowszej historii e-commerce’u jako takiego. Tym bardziej doceniamy więc fakt, że był on kolejnym rokiem wzrostu dla Allegro. […] Zrealizowaliśmy oczekiwania finansowe na rok 2022, a teraz zmierzamy do kolejnego celu, jakim jest uruchomienie naszego modelu marketplace w skali międzynarodowej. Zaczniemy od Czech już w tym roku. Jednocześnie, dbając o odpowiednie finansowanie naszych celów, skupiamy się na zarządzaniu kapitałem i dyscyplinie kosztowej w ramach całej grupy. Kiedy tylko sytuacja makroekonomiczna ulegnie poprawie, chcemy być gotowi do działania i dalszego zwiększania skali. Jesteśmy przekonani, że dzięki bazie klientów MALL zyskujemy kilkuletnią przewagę w tym zakresie. Mamy odpowiedni plan, określiliśmy też odpowiedni zestaw priorytetów, dzięki którym jesteśmy – jak nazywamy to wewnętrznie – ‘Fit To Grow’, czyli gotowi do wzrostu

– podsumowuje Roy Perticucci, Prezes Allegro.

Przeczytaj też: Rekordowe wyniki Deichmann. Kluczem do sukcesu okazała się jakość i cena

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES