Transakcje giełdowe, przejęcia, zmiany kadrowe, czy publikacje nowych kolekcji. Przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych wydarzeń minionych dni z przenikających się światów mody i biznesu.
Przeczytaj również: Joanna Przetakiewicz rusza z nową inicjatywą, aby zwrócić uwagę na alarmujący problem. Czym jest Koalicja Przeciwko Samotności?
„Firmie naprawdę zależy” – Daniel Ervér, CEO Grupy H&M [wywiad]
“Jesteśmy jednym zespołem i wierzymy w ludzi” – to jedne z podstawowych wartości Grupy H&M. Ta zasada znajduje odzwierciedlenie w rzeczywistości, bowiem firma oferuje rozbudowane ścieżki kariery, które mogą zaprowadzić pracowników na sam szczyt. Najlepszym tego przykładem jest niedawno powołany dyrektor generalny Grupy, świętujący właśnie 18. rocznicę pracy w firmie. Podczas wizyty w Polsce, mieliśmy okazję porozmawiać z Danielem Ervérem, prezesem i dyrektorem generalnym Grupy H&M.
Biznes Birkenstock idzie jak po maśle
Biznes spółki Birkenstock “idzie jak po maśle“. Z analizy dotychczasowych poczynań niemieckiej spółki wynika, że jej wyniki od miesięcy napędzane są wciąż bardzo dobrą kondycją globalnych konsumentów, wysokiej jakości produktami i aspektem oryginalności obuwia. Z Erykiem Szmydem, analitykiem XTB, rozmawialiśmy o wynikach spółki, która na nowojorskiej giełdzie wcale nie zaliczyła udanego debiutu. Co się zmieniło?
Przeczytaj również: Sponsorzy piłkarskiej reprezentacji Polski. Wśród nich modowy gigant
MMC Studio prezentuje kolekcję Le Madame RESORT 2025
Jeszcze przed rozpoczęciem upalnego lata duet MMC Studio, Ilona Majer i Rafał Michalak, powrócił ze zwiewną kolekcją resortową, stworzoną pod hasłem „Le Madame”. Artyści zdecydowali się zaprezentować efekty swojej pracy podczas pokazu zorganizowanego 5. czerwca 2024 roku w Galerii Prześwit.
Wrogowie zielonej transformacji branży modowej [raport]
Raport “2024 Clean Energy Close Up” organizacji Stand.earth ujawnia mieszane sygnały w kwestii działań branży modowej na rzecz zrównoważonego rozwoju. Z jednej strony obserwujemy pewien postęp w redukcji emisji, wycofywaniu się z węgla i przechodzeniu na energię odnawialną. Z drugiej strony greenwashing i ultraszybka moda stanowią poważne przeszkody na drodze do dekarbonizacji.
Przeczytaj również: „Każda marka potrzebuje strategii, która powinna być weryfikowana i aktualizowana” Anna Wykurz opowiada o skutecznym marketingu w branży beauty [wywiad]
Najcenniejsze marki świata 2024 [ranking]
Kantar opublikował elitarne zestawienie BrandZ Most Valuable GloPobal Brands, w którym przedstawił najcenniejsze marki świata za 2024 rok. Wartość triumfatora najnowszej edycji rankingu przekroczyła bilion dolarów.
Właściciel polskiej marki odzieżowej zwalnia
Od kilku miesięcy na polskim rynku pracy obserwujemy niepokojący trend. Opinię publiczną regularnie zalewają informacje o kolejnych zwolnieniach. Tym razem do grona szukających oszczędności poprzez masową redukcję etatów dołączył właściciel znanej polskiej marki specjalizującej się w produkcji odzieży sportowej. Podmiot zarządzający spółką 4F poinformował o redukcji 130 etatów.
Przeczytaj również: Biało-czerwona duma. Jak wyglądają koszulki reprezentacji Polski w piłce nożnej?
Zdjęcie główne: Pexels