W raporcie opublikowanym 19 marca analitycy Trigon DM podtrzymali rekomendację “kupuj” dla największej polskiej spółki akcyjnej zajmującej się produkcją odzieży. Wyznaczona cena docelowa walorów znalazła się na poziomie 20 tys. zł.
Przeczytaj również: Rossmann z rekordowym zyskiem i planami dalszej ekspansji
We wtorek, chwilę po godzinie 14:00, akcje notowanej na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych spółki LPP drożeją o 5,27 proc. do 14,38 tys. zł.
Trigon DM – rekomendacja dla akcji LPP
– Na bazie szacowanych przez nas przepływów pieniężnych 12M upside naszej zaktualizowanej rekomendacji przekracza 45 proc. Wycena ta jednak nie uwzględnia żadnej premii za specyficzne ryzyko spółki związane ze sprzedażą agencyjną (…). Spółka poświęciła temu również (…) konferencję. Brak wcześniej transparentnej komunikacji w tym obszarze zaburzał m.in. ocenę performance poszczególnych marek i geografii sprzedaży. Będzie to naszym miało wpływ na premię, jaką inwestorzy uwzględnią w wycenie – czytamy raporcie przygotowanym przez analityków Trigon DM.
Eksperci w przygotowanej publikacji dodali również , że “P/E i EV/EBITDA 1Y FWD jest na poziomie z wybuchy wojny w Ukrainie“. – Ani przed pandemią, ani w okresie po pandemii, a przed wybuchem wojny w Ukrainie LPP nie była notowana na tak niskim mnożniku jak po piątkowym i poniedziałkowym fixingu. Poziom ten jest jedynie zbliżony do lutego 2022, momentu wybuchu wojny. Wtedy jednak biznes w Rosji i w Ukrainie generował 25 proc. przychodów i ponad 30 proc. EBITDA grupy – dodano.
Przeczytaj również: LPP inwestuje w przyszłość. Rozbudowuje Centrum Dystrybucyjne w Brześciu Kujawskim
Na bazie zaktualizowanych prognoz Trigon DM twierdzi, że “LPP notowane jest obecnie na P/E 1Y FWD 11x i EV/EBITDA 1Y FWD 6,5x tj. z dyskontem odpowiednio 25 proc. i 20 proc. do średniej tych mnożników od lutego ’22“. W ich ocenie opartej o dotychczasową wiedzę o sprzedaży agencyjnej to dyskonto jest zbyt głębokie. Spółka poinformowała o podwyższeniu uidance przychodów w 2024 r. (21 vs 20 mld zł) oraz o podtrzymaniu guidance rentowności.
Znaczny wpływ na rekomendację miała również ścieżka planowanej ekspansji sieci otwarcie 620 i 850 sklepów w ciągu najbliższych 2 lat). Implikuje ona “wyższy niż guidowany 20 proc. wzrost powierzchni w tym roku i 15 proc. w najbliższych 2 latach”. – W perspektywie 3 lat ponad 2/3 sprzedaży grupy będzie pochodziło z tej marki – stwierdzono w raporcie.
Zdjęcie główne: Unsplash