noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Nowa prezeska Sephora Artemis Patrick

Amerykańska Sephora z nową prezeską Artemis Patrick. Jest pierwszą kobietą, która stanie na czele kosmetycznego giganta

REKLAMA
noSlotData

Amerykańska Sephora mianowała nową prezeskę, która ma zastąpić Jeana-Andre Rougeota, który w kwietniu przyszłego roku odchodzi na emeryturę. 

Sephora z nową prezeską

Według branżowych źródeł Artemis Patrick, która do tej pory pełniła stanowisko globalnej dyrektorki ds. merchandisingu, obejmie nowe stanowisko i jednocześnie będzie pierwszą kobietą, która stanie na czele giganta kosmetycznego. Swoją nową funkcję będzie pełnić od 2 października 2023 roku. Jak podają amerykańskie źródła, kobieta będzie ściśle współpracować z Guillaume Motte, prezesem i dyrektorem generalnym globalnego biznesu Sephory. 

Jej niezrównana wiedza na temat handlu detalicznego, marki, urody i konsumentów, zarówno w Ameryce Północnej, jak i na całym świecie, w połączeniu z jej niezwykłym przywództwem i dogłębną znajomością Sephora, odegra kluczową rolę w kierowaniu jednym z naszych odnoszących największe sukcesy biznesów – Guillaume Motte, prezes Sephora i dyrektor generalny powiedział w oświadczeniu dla portalu Business of Fashion.

Artemis Patrick współpracuje z marką od blisko 20 lat. Rozpoczęła pracę w 2006 roku jako dyrektorka ds. merchandisingu w handlu elektronicznym. Pełniła tę funkcję do 2012 roku, aż awansowała na stanowisko wiceprezeski ds. merchandisingu w handlu elektronicznym. W 2015 roku zaczęła pełnić funkcję wiceprezeski GM Sephora w J.C.Penney, żeby później awansować na stanowisko dyrektorki ds. globalnego merchandisingu. 

Inne zmiany kadrowe

W ramach zmian w strukturach biznesu Priya Venkatesh, obecnie starsza wiceprezes ds. globalnego merchandisingu, została mianowana na stanowisko globalnej dyrektorki handlowej ze skutkiem od 2 października. Podobnie Alexis Rollier, obecnie globalny dyrektor operacyjny, dodatkowo będzie nadzorować regiony Ameryki Łacińskiej od 1 stycznia 2024 roku.

Przeczytaj też: Sephora zmniejszyła liczbę perfumerii. Co dalej z siecią?

Perfumeria w Polsce już ponad 20 lat

Sephora w Polsce oficjalnie pojawiła się w 1999 roku. Międzynarodowa sieć sklepów z kosmetykami i produktami do pielęgnacji skóry stała się kosmetycznym gigantem, który dzisiaj znany jest na całym świecie. W Polsce istnieją 94 sklepy stacjonarne, perfumeria online działa od 5 lat.

Nazwa Sephora pochodzi od greckiego słowa sephos, czyli piekno. Została założona w 1970 roku przez Dominique’a Mandonnauda. Perfumy i kosmetyki w innych sklepach skryte były za ladami, Dominique odmienił to myślenie i zrewolucjonizował rynek kosmetyków. Wyłożył chronione produkty i wyeksponował je w centralnym punkcie sklepu. Klienci docenili ten zabieg. Mogli dotykać flakonów, wąchać zapachy, testować kosmetyki i przez dłuższą chwilę zastanawiać się, który produkt najlepiej odpowie ich potrzebom. Pomysł odniósł wielki sukces. W 1995 roku marka Sephora stworzyła własną markę wewnętrzną Bath & Body. Rok później flagowa perfumeria otworzyła się na Champs Elysees w Paryżu. W 1997 roku Sephora stała się częścią koncernu LVMH.

Przeczytaj też: Sprzedaż właściciela Zary wzrosła o 16,6 proc. Co ją napędzało?

Zdjęcie główne: Newsroom Sephora

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES