Primark zyskał w Polsce ogromną popularność i pod koniec 2022 roku funkcjonował już w czterech dużych miastach w naszym kraju. W 2023 sieć planuje otworzyć kolejne dwa salony w miastach, w których dotychczas nie była obecna. O jakie miejsca chodzi?
Międzynarodowy fenomen sieciówki
Primark to sieć sklepów, która powstała w Irlandii ponad pół wieku temu, w 1969 roku. OD razy zdobyła serca konsumentów i dziś, z powodzeniem, działa już ponad 400 salonów marki w Europie i USA. Primark kusi niskimi cenami odzieży dla kobiet, mężczyzn i dzieci. W sklepie można znaleźć też akcesoria do wystroju domu czy kosmetyki. Niskie ceny, ogromny wybór i dostępność wielu działów w jednym miejscu pozwoliła sieci na osiągnięcie spektakularnego sukcesu.
Wyświetl ten post na Instagramie
W Polsce Primark pierwszy sklep otworzył w 2020 roku w Galerii Młociny w Warszawie. Rok później kolejny salon pojawił się w Poznaniu, a następnie w Krakowie i Katowicach. Marka zdobyła wśród Polaków ogromną popularność i teraz planuje otwarcie dwóch kolejnych sklepów. Gdzie się pojawią?
Primark w Polsce
W wywiadzie z portalem dlahandlu.pl Maciej Podwojski, Head Of Sales i CEE Primark, zdradził, że kolejne dwa salony pojawią się w łódzkiej Manufakturze oraz w Magnolia Park we Wrocławiu. Marka planuje rozwój nie tylko w Polsce, ale również Rumunii i Słowacji, gdzie niedawno otworzono pierwsze salony.
Otwarcia kolejnych sklepów to nie tylko dotarcie do znacznie większej ilości klientów, ale też stworzenie dużej liczby miejsc pracy. Jak wspomina Podwojski, w każdej z dotychczasowych lokalizacji firma zatrudnia od 150 do nawet 300 pracownikow.
Obroty w 2022 lepsze niż prognozowane
Zgodnie z najnowszymi informacjami przekazanymi przez agencję Reuters, Primarkowi udało się w okresie świątecznym uzyskać lepsze obroty niż oczekiwano, co było spowodowane w dużej mierze powrotem klientów do zakupów stacjonarnych. Grupa przekazała, że ostatnie 16 tygodni, do 7 stycznia bieżącego roku, przyniosły marce przychody w wysokości 3,15 miliarda funtów (około 16,83 miliarda złotych.
Przeczytaj również: “Bajecznie innowacyjna”. Organizacja PETA broni kontrowersyjnego pokazu i zwierzęcych kreacji Schiaparelli