noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
answear.com

„Kolejny rok przetrwają tylko najsilniejsi i najzwinniejsi”. Answear.com podsumowuje ostatnie miesiące w branży w e-commerce

REKLAMA
noSlotData

Answear.com może pochwalić się imponującymi wynikami za 2022 rok. Po trzech kwartałach przychody Spółki wyniosły 609 mln zł, co oznacza wzrost o 44 proc. rdr, z kolei EBITDA wzrosła o 35 proc. rdr do ponad 38 mln zł. Jednak ubiegły rok to nie tylko pasmo sukcesów, ale też ogromnych wyzwań i trudności, które stawiała na drodze rzeczywistość. O najważniejszych projektach, zmianach oraz prognozach na kolejne miesiące rozmawiamy z Justyną Majerską, PR & Content Editor.

Fashion Biznes: 2022 rok w kilku słowach to…

Jazda na rollecasterze, która rozpoczęła się jeszcze pandemią w 2020 r. W tym roku również trzymaliśmy rękę na pulsie, starając się dostosować do nagłych zwrotów akcji, działać w rzeczywistości, której rytm wyznacza inflacja, wojna w Ukrainie, widmo kryzysu energetycznego i ciągle wzrastających kosztów. Mimo to, udało nam się utrzymać optymistyczne nastroje, którymi „zarażaliśmy” naszych klientów. Rok 2022 kończymy z satysfakcją: udanymi projektami marketingowymi i dobrymi wynikami firmy.

Z jakich działań mijającego roku jesteście najbardziej dumni?

W marketingu działaliśmy dwutorowo, wspierając naszą markę własną Answear.LAB i rozwijając ofertę multibrandową. Szczególnie dumni jesteśmy z naszych działań CSR. Wierzymy, że działania na rzecz lokalnej społeczności i dobra naszej planety są podstawą prowadzenia odpowiedzialnego biznesu. Tutaj warto wspomnieć o rozwijanej przez Answear od 2 lat akcji Wear&Share, którą w tym roku zainicjowaliśmy również na Słowacji. 2022 kończymy imponującym wynikiem: udało nam się zebrać ponad 35 ton tekstyliów, które zyskają nowe życie i posadzić 2000 drzew.

A skoro o sukcesach mowa, dumą napawają nas kolejne nagrody, które zdobywamy. Są one najlepszym świadectwem tego, że nasze działania mają sens. W 2022 r. Answear został czempionem cyfrowego eksportu, zdobył statuetkę E-Commerce Polska Awards za kampanię Girl Power oraz Brązowego Spinacza za akcję #JESTEMFEMINISTA w konkursie Złote Spinacze. Z kampanią Girl Power znalazł się w też finałowej piątce najlepszych kampanii w międzynarodowym prestiżowym konkursie European Excellence Awards.

Akcja #JESTEMFEMINISTA

Jak wyglądał dla Was rok 2022 w liczbach? Najważniejsze wskaźniki Answear.com warte uwagi?

Dla nas, jako spółki giełdowej aspirującej do bycia liderem w segmencie fashion, zawsze ważne są takie wskaźniki, jak przychody, marża czy EBIDTA. Nie mamy jeszcze gotowych raportów za cały 2022 r., niemniej, wyniki za 3 kwartały były optymistyczne. W tym roku przekroczyliśmy pułap 200 000 produktów, jakie można znaleźć na Answear.com. Starannie dobieramy nasz asortyment, celujemy wyłącznie w designerskie, wyselekcjonowane produkty, które mogą przynieść radość naszym klientom i stać się ich źródłem codziennym inspiracji. Wreszcie, liczba 11 – w 2022 wystartowaliśmy w Słowenii, która stała się naszym 11. rynkiem.

Jakie były najważniejsze wyzwania strategiczne dla Answear.com?

W roku 2022 skupialiśmy się nie tylko na działaniach związanych z naszą strategią. Ostatnie 12 miesięcy to także silne działania CSR skierowane w stronę naszego ukraińskiego oddziału i klientów zamieszkujących ten dotknięty działaniami zbrojnymi kraj. Kolejny rok e-commerce przechodzi próbę, w wyniku której przetrwają najsilniejsi i najzwinniejsi. To kolejne miesiące działania w obliczu nieprzewidywalnych zmian społecznych i ekonomicznych, wywracania do góry nogami ustalonych planów i dostosowywania ich do trudnych realiów.

kampania Answear.LAB – Shero

Jakie rozwiązania technologiczne wprowadziliście w 2022 roku?

E-commerce to spektakularne i głośne sukcesy, ale przede wszystkim mozolna, systematyczna praca, ciągłe usprawnianie systemów, testowanie nowości, wydreptywanie nowych ścieżek. To właśnie na tym skupialiśmy się w tym roku, ulepszając aplikację mobilną. Zmiany pojawiły się również na stronie internetowej, której nową odsłonę mogliśmy podziwiać w 2021 r. 

 Jaka była najciekawsza kampania lub akcja, którą udało się Wam zrealizować w tym roku? 

 2022 r. udało nam się zrealizować kilka dużych i głośnych akcji. Na pewno jesteśmy dumni z kolekcji Answear.LAB sygnowanej przez Sashę Sidorenko – No shame. No fear., z której dochód przekazaliśmy na pomoc Ukrainie. Innym projektem zorganizowanym na rzecz naszej marki własnej była akcja #JESTEMFEMINISTA, do której zaprosiliśmy ponad 100 znanych Polaków. Za ich pośrednictwem opowiadaliśmy o tym, jak można wspierać kobiety i walczyć ze stereotypami na temat płci, także tymi zakorzenionymi w naszym języku. Język bowiem – to, jak mówimy o kobietach i do kobiet, był motywem przewodnim tegorocznej edycji projektu.

Dużo się działo także, jeśli chodzi o inspirujące konkursy dedykowane fanom Answear –w tym roku było ich 4! Doczekaliśmy się ponad 20 000 fotografii i video, poprzez które uczestnicy dzielili się swoimi wspomnieniami, niepowtarzalnymi przeżyciami, swoimi mikrowyprawami czy małymi dziełami sztuki kulinarnej. Rok kończymy kolejnym dużym designerskim projektem: Answear Graphic Design Masters, w którym wziąć udział mogą artyści-graficy komputerowi z całego świata! Jego efekty zobaczymy już w 2023, na razie jako przedsmak mogliśmy podziwiać w Warszawie 2 murale promujące konkurs i wyselekcjonowaną ofertę Answear. 

Kampania Answear.LAB – No shame. No fear.

Jakie tematy społeczne były dla Was istotne i jak przełożyło się to na Wasze działania?

W tym roku skupialiśmy się na 3 aspektach, które nieustannie przewijały się w naszych działaniach. Siła kobiet (wyrażane poprzez patronat nad festiwalem Co Jest Grane Festival. Women’s Voices Edition inspiret by Answear.com oraz partnerstwo w plebiscycie #Wszechmocne2022), troska o środowisko, lifespiracje. W pierwszym kwartale roku dołączyły do tego akcje pomocowe na rzecz Ukrainy.

Co zmieniło się w 2022 roku?

Z pewnością był to rok pełen wyzwań. Wydarzenie, które wyznaczyło kierunek naszej działalności na najbliższe miesiące i zmusiło do zredefiniowania planów czy akcji marketingowych była wojna w Ukrainie. Działania wojenne uderzyły w nas jako firmę. Na rynku ukraińskim istniejemy od 2015 r., ale również personalnie – mamy tam ukraiński team, wiele koleżanek i kolegów, którym chcieliśmy okazać wsparcie. Wspólnymi siłami uruchomiliśmy wielką machinę pomocową, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy. Przekazywaliśmy ubrania uchodźcom i wsparcie pieniężne, organizowaliśmy konwoje pomocowe, wspieraliśmy naszych ukraińskich pracowników. Pozytywnie zaskoczyła nas siła wsparcia, zaangażowania, empatii, chęci niesienia pomocy na różne sposoby. To był niesamowity egzamin ludzkiej solidarności, który zdaliśmy. 

Przeczytaj również: „Chcemy powiedzieć kobietom, że nie muszą być skromne” – Magdalena Dąbrowska, członek zarządu Answear.com o misji wspierania kobiet [WYWIAD]

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES