noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Answear.com dołącza do Sklepów Wolnych Od Futer

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

We wrześniu br. do programu Sklepy Wolne od Futer (ang. Fur Free Retailer), prowadzonego przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki, dołączył popularny polski sklep internetowy Answear.com. Dołączenie do programu oznacza, że w asortymencie sklepu nie spotkamy już futer zwierzęcych.

Kolejne firmy odzieżowe rezygnują z futer naturalnych i przystępują do międzynarodowego programu Sklepy Wolne Od Futer, w Polsce prowadzonego przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki. Celem programu jest zapewnienie konsumentom rzetelnych informacji nt. polityki sklepów w kwestii używania futer zwierzęcych, umożliwiając tym samym dokonywanie etycznych wyborów podczas zakupów. Program promuje tylko te marki, które oficjalnie zadeklarowały rezygnację z futer naturalnych w swoich kolekcjach.

Do Sklepów Wolnych Od Futer dołączyło już ponad 1000 marek z całego świata – teraz dołącza do nich także Answear.com. Jest to decyzja podyktowana troską o dobro zwierząt i środowiska. Każdego roku w Polsce zabija się kilka milionów zwierząt futerkowych – lisów, norek, jenotów – których futro wykorzystywane jest na potrzeby mody.

Staramy się, aby Answear.com był marką jak najbardziej przyjazną środowisku – komentuje Katarzyna Kaczmarczyk, Marketing Manager Answear.com.Wiemy, że kolejne, nawet niewielkie kroki w tym kierunku w dłuższym czasie przyniosą znaczącą zmianę. Oprócz wdrażania kolekcji produktów z materiałów eko–friendly, deklarujemy, że nie będziemy oferować odzieży wyprodukowanej z futra – chcielibyśmy, aby moda nie wiązała się z niepotrzebnym cierpieniem, zarówno z szacunku do zwierząt, jak i środowiska naturalnego – zaznacza. – Wdrożyliśmy też projekt Wear&Share, aby podążając za trendem re-use, jednocześnie umożliwić nadanie ubraniom drugiego życia, a ze środków zgromadzonych z akcji sadzić drzewa, tym samym poprawiając jakość powietrza.

Decyzja Answear.com o dołączeniu do Sklepów Wolnych Od Futer w zgodzie nie tylko z dążeniem do etycznej mody, lecz także z przekonaniami konsumentów. Według badań przeprowadzonych przez Biostat we wrześniu 2019 roku aż 73% Polek i Polaków uważa, że hodowanie i zabijanie zwierząt dla ich futer jest niedopuszczalne. Dostrzegają to także politycy – na początku września ogłoszony został projekt nowelizacji ustawy o ochronie zwierząt, zawierający m.in. zapis o zakazie hodowli zwierząt na futro. 18 września projekt został przegłosowany przez Sejm i jest obecnie procedowany w Senacie.

Bardzo się cieszymy, że Answear.com dołączył do Sklepów Wolnych Od Futer – mówi Agnieszka Rolnik, koordynatorka programu. – Gratulujemy świetnej decyzji i mamy nadzieję, że będzie ona przykładem dla kolejnych firm odzieżowych – dodaje Rolnik.

>>> Przeczytaj również: Pantone wprowadza nowy kolor period. To sposób na przełamanie tabu kobiecości

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES