Outlet nowym ulubionym miejscem na zakupy? Z nowego badania KANTAR, przeprowadzonego na zlecenie firmy Neinver – firmy zarządzającej siecią FACTORY – wynika, że aż 80 % Polaków kupuje w outletach. Blisko 60% z nich wybiera je ze względu na ceny atrakcyjniejsze niż w innych miejscach. Co jeszcze wynika z badania?
Polacy wybierają outlet
Badanie zostało przeprowadzone na grupie respondentów z Wielkopolski, Małopolski i Mazowsza i Śląska. Wszystko wskazuje na to, że Polacy powoli wracają do zwyczajów zakupowych sprzed pandemii. Zaledwie 2% badanych zadeklarowało chęć kupowania wyłącznie przez internet.
Dlaczego właśnie outlet? Blisko 60% jako zaletę zakupów w miejscu tego typu wskazuje niską cenę przez cały rok, a 36% – dużą ofertę rozmaitych marek. Ankietowani najczęściej kupują produkty sportowe, a także obuwie, odzież damską i męską. Najmniejszym zainteresowaniem cieszą się akcesoria. Atutem centrów outletowych jest też skupienie wielu atrakcyjnych ofert w jednym miejscu, co pozwala zaoszczędzić sporo czasu.
Powrót do przyzwyczajeń zakupowych sprzed pandemii
Rezultat badań skomentowała Natalia Wiśniewska, marketing manager Neinver w Polsce, mówiąc, że badanie pokazuje potrzebę powrotu do doświadczeń zakupowych z czasów przed pandemią.
– Tę pozytywną tendencję odzwierciedlają również wyniki odwiedzalności i sprzedaży w outletach FACTORY od czasu majowego otwarcia. Klienci chętniej wybierają tradycyjne zakupy, a procedury sanitarne traktują jako naturalny element, który po prostu towarzyszy im na co dzień
– komentowała Wiśniewska.
Wyświetl ten post na Instagramie
Kobieta dodała również, że spadła liczba osób deklarujących unikanie wizyt w centrach handlowych – z 24 przed rokiem, do 9 procent obecnie.
Ludzie przestają unikać zakupów w galeriach handlowych i outletach. Znakomita większość (aż 92%) deklaruje również chęć korzystania z przymierzalni (przypomnijmy, że w szczytowym momencie pandemii wyłączono je z użytku).
Bardzo pozytywną wiadomością jest fakt, że dużo osób zwraca uwagę na aspekt ekologiczny. Aż 40% badanych twierdzi, że wybiera ubrania przyjazne środowisku. Nieco mniej osób, bo ok. 30%, deklaruje z kolei, że nie tylko na ten aspekt zwraca uwagę, ale też jest w stanie na takie produkty wydać więcej.
Badanie zostało przeprowadzone na grupie 5912 osób z 4 regionów kraju za pomocą wywiadów internetowych .
Neinver to hiszpańska firma, zarządzająca centrami outletowymi w Hiszpanii, Niemczech, Francji, Holandii, Polsce i we Włoszech. W Polsce jest to sień Factory, którą można znaleźć w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Gliwicach.
Przeczytaj również: Gdzie Polacy najchętniej robią zakupy? Ranking 10 najpopularniejszych sieci handlowych