Anna Dunin - Republika Jewelry

5 minut z… marką Republika Jewelry. “Dodatki mogą być kluczowym elementem w stylizacji”

Anna Dunin to projektantka akcesoriów modowych. Na początku swojej kariery tworzyła biżuterię z odzysku, później skupiła się na dodatkach do kolekcji, a także pokazów mody dla marek odzieżowych. Teraz w cyklu “5 minut z” opowiedziała o sukcesach swojego bieżącego projektu – marce Republika Jewelry.

Moja marka to przede wszystkim…

akcesoria modowe do włosów i biżuteria. Chcę pokazać, że dodatki mogą być kluczowym elementem w stylizacji – podkreślać i spajać wizerunek. Wszystkie modele w kolekcji tworzone są ręcznie, z dbałością o każdy detal, co wymaga czasu i ogromnej precyzji. Materiały z których powstają kolekcje to szkło, kamienie naturalne, stal szlachetna i dobrej jakości tkaniny, takie jak jedwab czy satyna. Republika Jewelry to projekt dla kobiet, symbolizujący jedność, siłę i piękno.

Przy tworzeniu akcesoriów skupiam się na…

tym, żeby kolekcje były spójne i precyzyjne. Zaczynam od motywu przewodniego, szukania inspiracji, ciekawych kształtów i kolorów oraz najnowszych trendów modowych. Ważny jest dobór wysokiej jakości materiałów. Staram się wybierać bardzo świadomie, dużo poszukuję, eksperymentuję. Kolejnym ważnym krokiem jest sesja zdjęciowa – to ona tworzy klimat i oddaje charakter kolekcji. Bardzo cenię sobie moją wieloletnią współpracę z fotografką Martą Machą i makijażystką Agatą Nowakowską.

W ostatniej, wieczorowej kolekcji inspirowałam się…

odcieniami metalu. Chciałam pokazać odrobinę “mroku” w eleganckiej i nieoczywistej formie. W tej kolekcji można znaleźć biżuteryjne opaski i kolczyki, które ręcznie wyplatałam i wyszywałam. Kolory dominujące to tytanowy i czarny, z nutą beżu i złota. Pojawia się również sporo błysku. Kolekcja wieczorowa to połączenie zimnych, nowoczesnych odcieni kryształów z jedwabiem i strusimi piórami.

Na przestrzeni lat w mojej firmie zmieniło się…

dosłownie wszystko. Marka powstała w 2009 roku pod nieco inną nazwą. Wtedy projektowałam z materiałów z odzysku w nurcie upcyklingu. Skupiałam się głównie na ekologii. To była bardzo ciekawa, modowa przygoda, dużo zabawy z kolorem i ciekawymi materiałami. Teraz postanowiłam wrócić w zupełnie nowej odsłonie, tworząc biżuterię i akcesoria modowe dla szczerszego grona odbiorców. W ciągu roku projektuję 3 kolekcje: casualową, ślubną oraz wieczorową. Towarzyszy mi spora dynamika pracy, ale jest to zawsze bardzo motywujące.

Gdybym miała zacząć tę przygodę od początku, to…

nic bym nie zmieniła. Moja droga jest bardzo ciekawa, a powrót do projektowania w nowej odsłonie to jej kolejny rozdział, który tworzę z wielką pasją i oddaniem.

Najważniejsza biznesowa lekcja, jaką dostałam to…

wejście w sferę sprzedaży e-commerce z dużymi sieciami premium. To była zdecydowanie największa lekcja, która zresztą nadal trwa i wiele mnie uczy. Bardzo ważne przy rozwoju marki online jest to, żeby nieustannie poszukiwać i poszerzać kanały sprzedaży.

Dla mojej firmy 2022 rok był…

ciekawy i w pewien sposób wyjątkowy. Otworzył sporo drzwi, pokazał nowy kierunek rozwoju. Dużym przełomem było zaproszenie mojej marki do współpracy z Douglas Polska, gdzie na stałe można znaleźć opaski ze wszystkich kolekcji. Od niedawna – za sprawą kolekcji Bursztynowej – produkty znajdziecie także w wybranych perfumeriach stacjonarnych na Pomorzu. Kolejnym ważnym momentem było wręczenie mi statuetki przez magazyn “Business Woman&Life”. Poczułam się bardzo doceniona, to był ogromny wiatr w żagle.

Kiedy w kontekście prowadzenia firmy słyszę słowo “sukces”, to myślę o…

wielkiej pasji i niewątpliwie ciężkiej pracy.

W przyszłości chciałabym…

żeby Republika Jewelry rozwinęła skrzydła na rynkach zagranicznych. Kierunek, od którego zacznę, to poszukiwania międzynarodowych kanałów sprzedaży online.

Przeczytaj też: Trendy ślubne 2022 – nowa kolekcja Republika Jewelry

Newsletter

FASHION BIZNES