Świat widziany oczami Alessandro Michele w wiosennej kampanii marki Gucci

488
Gucci, wiosna 2016, fot. materiały prasowe

Z końcem stycznia 2014 roku Alessandro Michele dołączył do zespołu włoskiego domu mody Gucci, przyjmując stanowisko dyrektora kreatywnego. Wygląda na to, że zmiana dowodzącego wyszła klientom na dobre, o czym świadczy wysoka sprzedaż kolekcji, przekładająca się na zadowalające wyniki finansowe marki premium.

ZOBACZ: Gucci zachwyca? O wyniku finansowym włoskiego domu mody w III kwartale 2015 r.)

Światło dzienne ujrzały właśnie zdjęcia z najnowszej kampanii marki na sezon wiosna-lato 2016. Kolekcja nawiązuje do mody lat 70., a akcja rozgrywa się w Berlinie, w miejscach nacechowanych klimatem lat 1961-1989.
Prezentowane modele ubrań są ekscentryczne, odrobinę fantazyjne, po prostu inne. W nowym duchu marki, której kierunek został przyjęty przez społeczeństwo. Na zdjęciach pojawia się mieniący na zielono damski garnitur, wykończone sztucznym futrem płaszcze lub kurtki w stylu bomber.
Dużo uwagi poświęca się ekspozycji butów oraz torebki z serii Dyonisus, która ma zadatki, aby stać się najbardziej it bag, czyli pożądanym akcesorium bieżącego roku.
Sesję przygotował Glen Luchford, który nawiązał współpracę z domem mody po objęciu sterów przez Alessandro Michele.

Z ostatniej chwili! Portal Fashionista okrzyknął Alessandro Michele „najlepszym podarunkiem, jaki otrzymał świat mody w 2015 roku”. Sprzedaż kolekcji jego autorstwa dla domu mody Gucci osiągnęła wartość 3.5 miliarda dolarów w 2015 roku.

Autor: Alicja Szablewska