REKLAMA

Patrick Grant zgarnia nagrodę British Fashion Council GQ Desiger Menswear Fund

REKLAMA

Chcecie wiedzieć, kto w nadchodzącym roku będzie rządził na scenie mody męskiej? Patrick Grant, którego marka E Tautz właśnie otrzymała nagrodę British Fashion Council/GQ Designer Menswear Fund przyznawaną od dwóch lat.

Jednak zeszłoroczny zwycięzca Christopher Shannon może wam powiedzieć, że nagroda sponsorowana przez Vertu jest nie tylko prestiżową zgodą udzieloną przez przemysł modowy, ale także nagrodą 150,000 funtów (w połączeniu z rocznym programem doradczym o wartości 50,000 funtów), której przeznaczeniem jest wznieść każdą obiecującą brytyjską markę na wyższy poziom.

Wybrany przez jury, w składzie którego znaleźli się: dyrektor generalny Vertu, Max Pogliani, dyrektor generalna British Fashion Council, Caroline Rush oraz redaktor naczelny GQ, Dylan Jones, krawiec wyszkolony przez Savile Row pokonał niełatwą konkurencję czterech innych lokalnych marek: Astrid Andersen, Christophera Raeburna, Matthew Millera, oraz Sibling, stworzone wspólnie przez Sida Bryana, Joe Bates’a oraz Cozette McCreery.
Patrick GrantUbiegający się o pierwsze w historii stanowisko BFC/GQ Designer Menswear Fund, Grant był zszokowany, gdy odbierał swoją nagrodę, otoczony najważniejszymi graczami w przemyśle modowym w Rosewood Hotel’s Scarfes Bar.
„To niesamowite, w życiu bym się tego nie spodziewał” – mówił Grant podczas ogłoszenia wyników. „Stałem tutaj dwukrotnie podczas BFC/Vogue [Fashion] Fund oraz w zeszłym roku, więc wiem jakim okropnym uczuciem jest stracić okazję. Chcę jednak pogratulować wszystkim nominowanym. Jestem dumny, że mogę pójść w ślady Chrisa Shannona.”

„W tym roku poziom utalentowania i żyłki do interesu zaprezentowany przez odrzuconych projektantów był niezwykle wysoki, sprawiając tym samym, że konkurs był ciężki i mocno ekscytujący” – powiedział Jones o zwycięzcy. „Patrick zaprezentował wyjątkowy talent, precyzyjny kunszt oraz wrodzone poczucie świadomości handlowej, które w połączeniu z finansowym i doradczym wsparciem podwyższy poziom biznesu i ustawi go w czołówce na światowej scenie mody męskiej.”

„Możliwość dawania wskazówek tak utalentowanej grupie młodych brytyjskich projektantów jest zarówno inspiracją jak i przywilejem, a zespół mentorów Vertu był zachwycony kreatywnością i handlową ambicją zaprezentowaną przez wszystkich projektantów” – powiedział Pogliani o wygranej Granta. „Jednakże Patrick nie wyróżniał się tylko ze względu na swój olbrzymi talent, ale również ze względu na swój niezmierny apetyt na zbudowanie przedsiębiorstwa, oraz otwartość na nowe metody handlowe. Obecnie nie możemy się doczekać aż będziemy mogli dalej opiekować się E Tautz, jako, że poszerza działalność na nowe rynki.”

Wiosenna kolekcja Granta została zainspirowana książką Martina Parra zatytułowaną „Boring Postcards“. „Znajdują się tam przystanki autobusowe, ronda, centra handlowe i inne niezwykłe rzeczy. Letnie obozowiska, rzędy nowoczesnych rezydencji w stonowanych pastelowych kolorach, stalowe wsporniki zachwytu, współczesne glazurowane rozkosze wczasowiczów. Pojawiły się w całym kraju w okresie, gdy Wielka Brytania odważyła się wejść w nowy, powojenny świat, o mocno postępowych poglądach” – powiedział projektant, który aż pali się, aby ukształtować swój własny nowy świat.

Kolejna dobra wiadomość jest taka, że Pogliani ogłosił, iż Vertu przez kolejny, o ile nie następne dwa lata, będzie sponsorowało BFC/GQ Designer Menswear Fund. Już nie możemy się doczekać nadchodzącego roku.

Tekst: Marta Poszepczyńska

>> PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ: Informal Sounds – niepowtarzalne połączenie muzyki i mody

REKLAMA
REKLAMA

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi
REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES