noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Zakupy stacjonarne ze smartfonem w dłoni? Ten raport szokuje

REKLAMA
noSlotData

Już 60 proc. klientów polskich centrów handlowych deklaruje, że podczas zakupów sprawdzało informacje o produkcie na swoim urządzeniu mobilnym, a 53 proc. weryfikowało również informacje o galerii, w której robi zakupy. Jednocześnie tylko 1 proc. klientów przyznaje, że podczas wizyty w sklepie często płaci za zakupy smartfonem. Takie dane przynosi raport „Skala zachowań omnichannel w obiektach handlowych” zrealizowany pod patronatem Polskiej Rady Centrów Handlowych przez międzynarodową agencję badawczą GFK.

Przeczytaj również: Klarna i eobuwie.pl rozszerzają współpracę

Smartfon niezbędnym gadżetem podczas zakupów? Wyniki raportu

Polacy coraz chętniej korzystają ze smartfonów podczas zakupów w centrum handlowym. Głównie są one wykorzystywane do zdobywania dodatkowych informacji. Do sprawdzania informacji o produkcie przy pomocy telefonu komórkowego przyznaje się 60 proc. klientów, a 37 proc. ocenia, że robi to regularnie. Popularnym zachowaniem jest również sprawdzanie smartfonem informacji o centrum handlowym podczas pobytu w takim obiekcie. Przynajmniej raz skorzystało z takiej możliwości 53 proc. Polaków, a 32 proc. robi to często.

– Prezentowane dane pokazują ważną rolę urządzeń oraz aplikacji mobilnych w dotarciu do klienta z informacją o konkretnym produkcie oraz o szerokiej ofercie centrum handlowego. Większość Polaków w trakcie wizyty w galerii handlowej sprawdza takie informacje na swoim smartfonie. Ten trend wykorzystany jest też przez szereg sieci handlowych informujących klientów o, jednoczesnej z wizytą w sklepie, możliwości zrobienia zakupów przez internet – komentuje Marcin Klammer, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Przeczytaj również: Niedziele handlowe 2024: kiedy w sierpniu zrobimy zakupy?

Z sytuacją informowania przez obsługę sklepu o możliwości zrobienia zakupów w sklepie internetowym danej sieci spotkało się już 49 proc. klientów centrów handlowych. 25 proc. ocenia, że było o tym informowanych wielokrotnie. W celu wykonania takiej transakcji bezpośrednio w sklepie, pracownicy oferują klientom dostępne w placówce tablety lub polecają skorzystanie ze smartfonu. Najmniej popularne jest wykorzystywanie własnego urządzenia mobilnego do płacenia za zakupy w kasie sklepu. Takie doświadczenie ma 10 proc. klientów, jednak tylko 1 proc. deklaruje, że regularnie płaci za zakupy korzystając z telefonu.

Raport „Skala zachowań omnichannel w obiektach handlowych”

Badanie „Skala zachowań omnichannel w obiektach handlowych” swoim zasięgiem objęło 105 centrów handlowych o różnej charakterystyce. Przeprowadzono także wywiady exit-poll na próbie 5071 respondentów w 12 centrach handlowych reprezentujących różne typy obiektów oraz ogólnopolskie badanie online na próbie 2500 respondentów. Dzięki temu, badanie GfK jest największą i najbardziej wiarygodną analizą zachowań omnikanałowych w centrach handlowych, dającą rzetelny obraz całej branży.

Zdjęcie główne: Pexels

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES