Na wtorkowej konferencji F8 Mark Zuckerberg przedstawił nowe funkcje komunikatora Messanger.
W najbliższej przyszłości komunikator Facebooka ma zacząć służyć użytkownikom nie tylko do prywatnych rozmów, ale również do bezpośredniej komunikacji z ulubionymi markami, które będą odpowiadać na zapytania klienta, a także wysyłać informacje dotyczące aktualnych promocji i oferty.
Jeśli chodzi o modę, Facebook łączy tutaj siły z platformą e-zakupową Spring, otrzymując tym samym dostęp do ponad 800 projektantów i marek modowych. Jak to działa? Konwersację na Messangerze inicjuje bot, odgrywający tutaj rolę osobistego doradcy, pytając czego rozmówca poszukuje. Po udzieleniu odpowiedzi, bot wysyła linki do produktów, które odpowiadają naszym preferencjom. Potem wystarczy jeden klik i zakup zostaje dokonany.
Wygląda na to, że Facebook może stać się poważnym graczem na rynku e-zakupów. Szybki i prosty proces usprawnia czynność, na którą wielu w XXI wieku nie ma czasu.
Autor: Kasia Michalik