noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
ccc

Wyniki finansowe polskich spółek odzieżowych w październiku. Wygrani i przegrani tej jesieni

REKLAMA
noSlotData

LPP na 5% wzroście, CCC z 4,3% spadkiem w okresie luty-październik, przychody VRG w październiku niższe o 30% w porównaniu z 2019 rokiem. Prezentujemy wyniki finansowe polskich spółek odzieżowych. 

LPP – III kwartał na 5% plusie 

Spółka opublikowała wstępne wybrane skonsolidowane dane finansowe za III kwartał (sierpień-październik) oraz za 3 kwartały 2020 roku. 

Okazuje się, że przychody ze sprzedaży osiągnięte przez LPP w III kwartale tego roku były wyższe o 5% w porównaniu z ubiegłym roku i wyniosły 2,45 mld złotych. Przychody ze sprzedaży stacjonarnej w okresie od sierpnia do października wyniosły 1,98 mld złotych i były o 5% niższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. E-commerce wygenerował natomiast 463 miliony złotych przychodów – to ponad 2 razy więcej niż w zeszłym roku w tym samym czasie. 

W ujęciu luty-październik skonsolidowane przychody ze sprzedaży LPP osiągnęły wynik 5,75 mld złotych i były niższe o 11% r/r. (6,49 mld złotych). Przychody ze sprzedaży w sklepach stacjonarnych wyniosły 4,29 mld złotych, co równe jest 26% spadkowi w zestawieniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Kanał online, odnotował zaś 113% wzrost i wygenerował przychody w wysokości 1,46 mld złotych w porównaniu do 690 mln złotych w 2019 roku. Marża brutto w okresie luty-październik wyniosła 51,7% i była niższa o 2,6pp.

Czytaj również >>> LPP sprzedaje za granicą już więcej niż w Polsce. Podsumowujemy Q2

CCC z nadzieją na odbudowę w 2021 roku 

W III kwartale przychody CCC wyniosły 1,46 mld zł wobec 1,35 mld zł w analogicznym okresie 2019 roku. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 1,2 mln zł w porównaniu do 45,9 mln zł rok wcześniej. Według wcześniejszych szacunków spółka spodziewała się straty operacyjnej w wysokości 8 mln zł. W III kwartale strata netto CCC wyniosła 63,8 mln zł wobec 32,7 mln zł straty w 2019 roku.

W ujęciu luty-październik spółka CCC uzyskała przychody ze sprzedaży w wysokości 3,64 mld zł. Były one niższe o 4,3% niż przed rokiem. W raporcie spółka poinformowała, że spadek ten wynika ze zmniejszenia sprzedaży detalicznej, co w szczególności było spowodowane ograniczeniem sprzedaży w sklepach stacjonarnych. CCC odnotowało natomiast 64,2% wzrost przychodów ze sprzedaży internetowej, które były na poziomie 1,61 mld złotych. W tym okresie strata z działalności operacyjnej wyniosła 495,2 mln zł wobec 92,8 mln zł zysku rok wcześniej. 

CCC poinformowało, że w związku z pandemią koronawirusa spodziewa się spadku wartości rynku obuwia w 2020 roku i jego odbudowę w 2021 roku oraz wzrostu udziału e-commerce. 

Czytaj również >>> Kto pierwszy, ten lepszy. Dlaczego firmy oferują 60-minutowe dostawy?

VRG – ponad 30% spadek w październiku 

Spółka VRG, właściciel marek Vistula, Bytom, Wolczanka, Deni Cler, W.KRUK, osiągnęła przychody ze sprzedaży w październiku 2020 na poziomie 52,8 mln złotych. Tym samym przychody były niższe o 30,6% w skali rok do roku. Grupa poinformowała jednocześnie o przychodach ze sprzedaży detalicznej, które w poszczególnych segmentach działalności operacyjnej przedstawiały się następująco: 

a) Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler) – wyniosły około 27,8 mln zł i były niższe od przychodów osiągniętych w październiku 2019 roku o około 42,3 %.

b) Przychody ze sprzedaży detalicznej zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.KRUK) – wyniosły około 23,8 mln zł i były niższe od przychodów osiągniętych w październiku 2019 roku o około 4,9%.

Skonsolidowana marża ze sprzedaży osiągnięta w październiku wyniosła natomiast około 55,2% i tym samym była wyższa o około 1,1 pp. r/r.Łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej VRG była na koniec października 2020 r. równa 53 tys. m2 (-2,4% r/r).

WOJAS lepiej niż we wrześniu, ale nadal na minusie

W październiku spółka Wojas osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 29 mln złotych, które były niższe o 13,4 proc. r/r. Porównując, we wrześniu tego roku Wojas osiągnął przychody w wysokości 25,85 mln złotych i były niższe o 27,4% niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Z kolei skonsolidowane przychody ze sprzedaży detalicznej w październiku 2020 roku wyniosły 17,1 mln złotych i były niższe o 28 proc. od przychodów osiągniętych w październiku 2019 roku. 

Czytaj również >>> Tarcza branżowa. Jak uzyskać wsparcie dla przedsiębiorców w listopadzie

REDAN ze stratą netto 6,26 mln złotych

Grupa REDAN opublikowała półroczny raport ze skonsolidowanymi danymi finansowymi. Przychody ze sprzedaży w okresie styczeń-czerwiec wyniosły 62,5 mln złotych w porównaniu do 228,8 mln złotych rok wcześniej. Strata z działalności operacyjnej w tym okresie osiągnęła poziom 3,4 mln złotych. Natomiast strata netto wyniosła 6,26 mln złotych. 

SOLAR z przychodami 9,2 mln złotych 

Zarząd Solar Company S.A. („Spółka”) poinformował, że skonsolidowane  przychody ze sprzedaży osiągnięte w październiku 2020 roku wyniosły 9,2 mln zł, w tym salony własne (sprzedaż realizowana w salonach własnych Grupy Kapitałowej Solar Company S.A., w tym w outletach oraz zaewidencjonowana w sklepach franczyzy depozytowej) 8,5 mln zł. 

WIG-ODZIEZ w październiku

Podczas pierwszego lockdownu branża modowa znacznie ucierpiała. Wiele marek zawiesiło swoją działalność, część przeniosła całkowicie sprzedaż do Internet, a jeszcze niektórzy podjęli decyzję o całkowitym zamknięciu brandu. Drugiego “niepełnego” lockdownu wiele graczy rynkowych może nie przetrwać.

Poniżej przedstawiamy notowania indeksu WIG-Odziez w okresie od 1 października do dziś (16.11.) Wyraźny spadek akcji to odpowiedź rynków na zamknięcie galerii handlowych. Natomiast znaczący, ale chwilowy wzrost pojawił się, kiedy świat obiegła informacja o szczepionce na COVID-19, która wykazuje 90% skuteczność. Nie zmienia to jednak faktu, że sytuacja w branży jest bardzo niestabilna i niepewna.

Notowania WIG-Odzież, 16.11.2020, źródło: bankier.pl

Czy branża podniesie się po lockdownie? Ile marek zniknie z rynku? Kto wyjdzie silniejszy z kryzysu? I jak my, konsumenci, zareagujemy na ponowne otwarcie galerii handlowych? Zanosi się na szturm sklepów (i paczkomatów) przed świętami. Nie czekajcie do ostatniej chwili.

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES