Nie tylko celebryci, ale i prawdziwi biznesowi magnaci. Rodzina Kardashian-Jenner udowodniła, że popularność można przekuć w dochodowe interesy. Na czym dokładnie zarabia najsłynniejsza amerykańska rodzina ostatnich lat?
Od Kim Kardashian po Kylie Jenner – niemal każdy członek klanu Kardashianów posiada przynajmniej jedną świetnie prosperującą markę. Trudno nadążyć za wszystkimi pomysłami bohaterów “Keeping Up With the Kardashians”, dlatego postanowiliśmy podsumować wszystkie aktualne biznesy Kardashian-Jenner.
Marki należące do Kim Kardashian. SKIMS, KKW Beauty, KKW Fragrance
Kim Kardashian dołączyła do grona miliarderek w 2021 roku, dzięki sukcesowi trzech marek: Skims, KKW Beauty i KKW Fregrance. Choć od tego czasu minęły dwa lata, a najpopularniejsza Kardashianka sprzedała udziały w markach kosmetycznych, wciąż utrzymuje się na biznesowym szczycie. Jej kultowa linia bielizny modelującej SKIMS osiągnęła ostatnio wycenę rzędu 4 mld USD. Eksperci nie mają wątpliwości, że kolejnym krokiem będzie debiut na IPO.
Marka kosmetyków KKW Beauty została stworzona w 2017 roku. Obecnie firma jest w całkowitym posiadaniu koncernu Coty. Od kilku miesięcy chodzą pogłoski, że Kim Kardashian planuje odzyskać część udziałów w sygnowanym własnym nazwiskiem imperium beauty, które aktualnie wyceniane jest ma miliard dolarów.
Według szacunków magazynu „Forbes”, majątek Kim Kardashian ma obecnie wynosić około 1,7 mld dol netto.
Które marki należą do Kylie Jenner? Kylie Cosmetics, Kylie Swim, KHY
Najmłodsza w rodzinie Kylie Jenner jako pierwsza spośród wszystkich sióstr mogła poszczycić się statusem miliarderki – i to najmłodszej na świecie. Wszystko dzięki kultowym produktom do ust Kylie Lip Kits, zestawu płynnej szminki i konturówki.
Kiedy Kylie weszła do branży kosmetycznej w 2014, jej autorska marka wywołała prawdziwą rewolucję na rynku. Z produkcji słynnych i jednych z najczęściej podrabianych kosmetyków do ust, portfolio marki szybko rozrosło się o kolejne produkty makijażowe. Obecnie w asortymencie znajdziemy również kosmetyki do pielęgnacji skóry, a nawet linię dla niemowląt. W 2019 roku marka Coty weszła w posiadanie 51 proc. udziałów Kylie Cosmetics.
Kylie Jenner posiada też linię kostiumów kąpielowych – Kylie Swim. Aktualnie media spekulują, że Kylie Jenner przymierza się do stworzenia własnej marki odzieżowej.
Dowiedz się więcej: #BeautyBiznes: fenomen marki kosmetycznej Kylie Jenner. Jak wyglądała historia Kylie Cosmetics?
Tej jesieni Kylie Jenner wystartuje z kolejnym biznesem. Tym razem chodzi o markę odzieżową, którą stworzy w partnerstwie z Kris Jenner oraz małżeństwem Grede, którzy do tej pory zainwestowali miliony w rozwój innych marek rodu Kardashian: Skims i Good American. KHY ma oferować przystępne cenowo ubrania, a najdroższa rzecz z premierowej kolekcji nie będzie kosztować więcej niż 200 dolarów. Kylie zapowiada, że wszystkie elementy będą inspirowane jej prywatnym stylem. Premiera marki już 1 listopada 2023.
Odzieżowa spółka Khloe Kardashian. Good American
Good American to inkluzywna marka odzieżowa dla kobiet założona w 2016 roku przez Khloe Kardashian i Emmę Gredę, stojącą jednocześnie za powstaniem Skims – bieliźnianego królestwa Kim Kardashian oraz Safely, marki Kris Jenner. Marka oferuje spodnie jeansowe dla kobiet w wielu rozmiarach. Chociaż wycena matki jest nieznana, podobno ma generować 13 milionów dolarów rocznych przychodów.
Rob Kardashian – wszystkie jego biznesy. Arthur George, Halfway Dead, Grandeza
Rob Kardashian, jeden z najbardziej tajemniczych członków klanu Kardashian-Jenner, w 2012 roku wprowadził na rynek markę luksusowych skarpetek Arthur George. Co prawda w 2018 r. – by uchronić się przed bankructwem, sprzedał 50 proc. udziałów w firmie własnej matce, Kris Jenner, jednak nie powstrzymało go to od dalszych działań w branży odzieżowej. Efektem współpracy z projektantem, Nickiem Tershayem jest marka Halfway Dead, która całkiem nieźle radzi sobie na rynku. W międzyczasie Rob Kardashian skręcił również w stronę biznesu kulinarnego, tworząc markę sosów Grandeza Hot Souce.
Portal internetowy Kourtney Kardashian. POOSH
Zafascynowana medycyną ajurwedyjską, projektowaniem wnętrz i macierzyństwem Kourtney Kardashian poszła w ślady Gwyneth Paltrow i w 2019 roku stworzyła własną markę lifestylową. Pod szyldem POOSH stworzyła portal internetowy, zahaczający o tematy lifestyle, wellness i beauty. W ramach strony działa również sklep online oferujący kosmetyki i gadżety do pielęgnacji i relaksu.
Kontrowersyjna linia tequili Kendall Jenner. Drink 818
Kendal Jenner, która od wielu lat króluje na szczycie listy najlepiej opłacanych modelek, posiada również własną markę alkoholi. Tequila Drink 818 została wprowadzona na rynek w 2021 i wywołała niemałe kontrowersje – społeczność latynoska zarzuciła wówczas popularnej Kardashiance zawłaszczenie kulturowe. Wizerunek modelki i początkującej businesswoman ocieplił się po tym, gdy podjęła szereg działań wspierających mieszkańców meksykańskich wsi zajmujących się produkcją alkoholu.
Dwie firmy Kris Jenner. Jenner Communications, Safely
Nie zapominajmy o Kris Jenner, czyli mózgu operacyjnym całej medialnej kariery rodziny Kardashian-Jenner. Dzięki swojej firmie managerskiej Jenner Communications, Kris pomaga zarządzać karierą swoich dzieci – zyskując 10 procent udziałów we wszystkim, co sygnują swoim nazwiskiem. W 2021 roku Kris wraz z Emmą Grede wprowadziła na rynek markę roślinnych środków czystości Safely.
Magazyn Forbes szacuje jej wizerunek netto na 170 milionów dolarów.
Rodzina z głową do pieniędzy
Różnorodne branże: moda, kosmetyki, lifestyle, roślinne środki czystości a nawet własna linia sosów czy alkoholu. Na ten moment to dorobek rodziny Kardashian-Jenner. Stworzyli oni potężne działalności, pokazując tym samym swoją zdolność do kreowania trendów i budowania wartościowych marek. Ich aktywności w mediach społecznościowych przyciągają miliony obserwujących, umacniając ich pozycję jako ikon popkultury. Ciekawe jaki pomysł mają na następny biznes? Jak duże może stać się ich imperium biznesowe?
Zdjęcie główne: wikimedia