OTB, włoska grupa zrzeszająca między innymi marki Diesel, Jil Sander, Marni i Maison Margiela, pochwaliła się wynikami wypracowanymi w zeszłym roku. Okazuje się, że jej przychody wzrosły rok do roku o ponad 7 proc. (10,2 proc. przy stałych kursach wymiany).
Przeczytaj również: Farfetch bez CEO. Jose Neves odchodzi ze stanowiska
Grupa OTB – wyniki finansowe 2023
W zeszłym roku włoska grupa OTB wygenerowała przychody w wysokości 1,9 mld EUR (+ 7,2 proc. rdr i +10,2 proc. rdr przy stałych kursach wymiany). Jej przychód netto, z wyłączeniem opłat licencyjnych i innych dochodów, wyniósł 1,8 mld EUR, co oznacza wzrost o 9,1 proc. w porównaniu z danymi za 2022 rok. W 2023 roku bezpośrednia sprzedaż detaliczna giganta stanowiła połowę jego przychodów i wzrosła o 33,8 proc. przy stałych kursach wymiany. Aż za 40 proc. całkowitych przychodów grupy odpowiadała Azja (w tym Japonia stanowiła 23 proc. wygenerowanej całości).
W omawianym okresie poprawiła się również rentowność grupy OTB. Jej EBITDA wypracowana w zeszłym roku znalazła się na poziomie 348 mln EUR (19,6 proc. przychodów). EBIT wzrósł o 4,5 proc., osiągając 140 mln euro. Władze grupy nie ujawniły przychodów z dokładnym podziałem na poszczególne marki. Poinformowały natomiast, że sprzedaż Maison Margiela wzrosła w ubiegłym roku o 23 proc. przy stałych kursach wymiany, zwłaszcza w Chinach i Korei Południowej, gdzie wzrost był ponad 72-proc.
Przeczytaj również: Nike zredukuje 2 proc. siły roboczej. Kto straci pracę?
Inwestycje grupy OTB
W ubiegłym roku grupa OTB otworzyła 76 salonów stacjonarnych. Obecnie ma ich już 610. Warto dodać, że w ostatnich miesiącach zwiększyła poziom inwestycji do 201 mln EUR. Dzięki temu nabyła między innymi większościowy pakiet udziałów we florenckim producencie wyrobów skórzanych, Frassineti.
Zdjęcie główne: mat. prasowy