REKLAMA

Większa sprzedaż, czyli po co sklepom visual merchandising – część II

REKLAMA
REKLAMA

Światło i kolor

Właściwie dobrane kolory i oświetlenie we wnętrzu także pomagają zbudować odpowiedni wizerunek sklepu. Zadaniem oświetlenia jest zaakcentowanie produktów, ich faktur, a przede wszystkim barw. Na ogół merchandiserzy przestrzegają w aranżacjach zasady stosowania trzech kolorów.

Pojedyncze barwy nie działają tak dobrze, jak ich zestawienia. Trzy kolory to optymalna liczba odbierana przez ludzkie oko jako atrakcyjna i nie powodująca wrażenia nadmiaru barw. Przez odpowiedni dobór kolorów można stworzyć wnętrze, które nie tylko przyciąga uwagę i pozwala lepiej zapamiętać dany lokal, ale też informuje klientów o najnowszych trendach i zestawieniach kolorystycznych. Modne odcienie w danym sezonie są także pewną wskazówką, jakie akcenty powinny pojawić się na sklepowej witrynie. Nie bez powodu cekinowe szaleństwo ogarnia nas tym bardziej, im bliżej Sylwestra, marsala i cała paleta zgaszonych barw króluje na witrynach wraz z nadejściem jesieni, a pastele to niemalże synonim wiosennych i letnich dni.

Najlepszym tłem do wyeksponowania wszelkich walorów ubrań są kolory neutralne, które sprawiają, że uwaga patrzącego skoncentrowana jest tylko na produkcie. Stąd też w większości sklepów używane są meble w złamanym białym lub szarym kolorze, czasem też naturalne, drewniane.

Moschino, Fot. Hmvm.co.uk
Moschino, Fot. Hmvm.co.uk

CZYTAJ DALEJ…

REKLAMA
REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES