noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
– W pierwszym miesiącu bieżącego roku sprzedaż detaliczna w cenach stałych była wyższa niż przed rokiem o 3,0 proc. (wobec wzrostu o 0,1 proc. w styczniu 2023 r.) – poinformował Główny Urząd Statystyczny. Niestety dane dotyczące kategorii bezpośrednio związanej z branżą fashion & beauty nie okazały się już tak optymistyczne.

W styczniu sprzedaż produktów z kategorii “tekstylia, odzież, obuwie” na dużym minusie

REKLAMA
noSlotData

W pierwszym miesiącu bieżącego roku sprzedaż detaliczna w cenach stałych była wyższa niż przed rokiem o 3,0 proc. (wobec wzrostu o 0,1 proc. w styczniu 2023 r.) – poinformował Główny Urząd Statystyczny. Niestety dane dotyczące kategorii bezpośrednio związanej z branżą fashion & beauty nie okazały się już tak optymistyczne.

Przeczytaj również: Brytyjski gigant sportowy ma duże plany związane z Polską

Sprzedaż detaliczna w Polsce – styczeń 2024

W styczniu 2024 roku znaczny wzrost sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem 2023 r. odnotowały podmioty z kategorii: „pojazdy samochodowe, motocykle, części” (o 22 proc.), „pozostałe” (o 18 proc.), „paliwa stałe, ciekłe, gazowe” (o 13,1 proc.). Przedsiębiorstwa handlujące żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi wykazały spadek o 0,6 proc. – Spadek raportowały również jednostki sprzedające tekstylia, odzież, obuwie (o 24,7 proc.) oraz meble, rtv, agd (o 16,8 proc.) – podaje GUS.

Sprzedaż detaliczna towarów w styczniu 2024 r. (ceny stałe) – analogiczny okres roku poprzedniego = 100

dane GUS

Przeczytaj również: DPD Polska stawia na rozwój sieci out-of-home. W planach 3 tys. nowych automatów paczkowych

Sprzedaż detaliczna w interencie – styczeń 2024

W porównaniu ze styczniem 2023 roku w tegorocznym pierwszym miesiącu roku notowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących o 11 proc. Udział sprzedaży w sieci w sprzedaży „ogółem” zwiększył się w styczniu 2024 r. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego z 8,3 proc. do 8,8 proc.. Spośród prezentowanych kategorii o znacznym udziale sprzedaży przez internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa z grup: „tekstylia, odzież, obuwie” (z 21,5 proc. przed rokiem do 27,2 proc.), „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (odpowiednio z 22,9 proc. do 26,3 proc.). Udział jednostek zaklasyfikowanych do grupy „meble, rtv, agd” nie uległ zmianie i wyniósł 18,7 proc.

Dane wyrównane sezonowo i niewyrównane (ceny stałe) – przeciętna miesięczna 2021=100

dane GUS

Zdjęcie główne: Unsplash

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES