Marka premium istniejąca na rynku od ponad 10 lat znika powoli z ulic miast- jak donosi nasze źródło. Firma Inditex decyduje o zintegrowaniu Uterqüe z Massimo Dutti. Proces będzie odbywał się w ciągu następnego roku. Asortyment marki będzie wciąż dostępny na stronie internetowej oraz w sklepach stacjonarnych siostrzanych brandów. Pracownicy marki już zostali poinformowani o zmianach w wewnętrznej komunikacji.
Początki Uterqüe
Uterqüe powstało w 2008 roku. Inditex chcąc poszerzyć ofertę swoich sklepy stworzył markę premium, w której asortyment wchodziła odzież oraz akcesoria wysokiej jakości. Początkowe 5 sklepów poszerzyło się na całą Europę do liczby 80 placówek. Niestety z czasem obroty marki z czasem nie szły tylko i wyłącznie w górę.
Niskie obroty
Inditex jest jedną z najlepiej prosperujących grup na rynku światowych. Marki, które do niej należą jak Zara, Stradivarius, Bershka, Pull&Bear, czy Oysho generują miliony euro zysku co roku. Uterqüe przynosiło wciąż zadowalające wyniki rynkowe, jednakże o wiele niższe w porównaniu do wszystkich siostrzanych brandów. Przykładowo, w pierwszym półroczu 2021r. zysk wynosił 31 milionów euro, kiedy to Zara (oraz Zara Home) przyniosły zysk prawie 9 miliardów euro.
Uterqüe także notowało najmniejszą ilość sklepów stacjonarnych poza Hiszpanią. W Polsce marka posiadała jedynie 4 placówki.
Decyzja
Uterqüe zostanie wchłonięte przez Massimo Dutti na przestrzeni następnego roku. Ta operacja ma polepszyć wyniki rynkowe całej grupy, oraz trzymać ją w toku ciągłego rozwoju, jak podaje prezes zarządu Pablo Isla.
Pracownicy zamykanych sklepów będą przechodzić do placówek innych ‘inditexowych’ marek. Powierzchnie po byłych butikach będą całkowicie zamykane lub przekształcane także w nowe oddziały siostrzanych brandów.