Dobre, bo polskie! Rosnąca liczba konsumentów stawia na produkty Made in Poland. W kręgu zainteresowań klientów znalazły się nie tylko ubrania z polską metką, ale i kosmetyki. Według ostatnich prognoz, wartość rynku kosmetycznego w Polsce sięgnie w 2023 roku 31 mld zł i wzrośnie nominalnie o 6,2 proc. Na jakie marki beauty warto więc zwrócić uwagę? Oto lista 10 godnych poznania brandów ze 100% polskim kapitałem.
Czytaj także: SPOSÓB NA IDEALNE RZĘSY – TO TRIK MAKIJAŻYSTEK GWIAZD
4 Szpaki: polska mydlarnia
4 Szpaki to mała, rodzinna mydlarnia, która powstała w 2015 roku. Jej założycielami są Magdalena Łotowska-Kudaszewicz i Tomasz Kudaszewicz. Marka stawia na naturalność i prostotę składów, a ich produktem flagowym są ręcznie robione mydła oraz bestsellerowe już szampony w kostce.
Ava Laboratorium: polska marka z ECOCERT
Ava to zdecydowanie jedna z najstarszych, nadal działających na rynku polskich marek kosmetycznych – istnieje aż od 1961 roku! Co istotne, jako pierwsza i jako jedna z nielicznych marek może się pochwalić specjalną licencją na produkcję kosmetyków ekologicznych. Posiada również renomowane certyfikaty jakości ECOCERT. Ich mottem jest więc nie bez powodu hasło “W zgodzie z naturą”. W ofercie marki można znaleźć produkty tylko do pielęgnacji twarzy i ciała.
Bell: polska kolorówka
Bell to popularna marka kosmetyków kolorowych – dużą popularnością cieszą się m. in. ich tusze do rzęs i pomadki. Produkty marki są nie tylko dobrej jakości, ale i w przystępnej cenie, a ich kolorowe opakowania cieszą oczy. Bell chętnie odkrywa najnowsze trendy w branży beauty i zaprasza do współpracy znanych i lubianych influencerów kosmetycznych, jak np. Red Lipstick Monster.
Zobacz także: Topowe odcienie pomadek na jesień!
Bielenda: polskie kosmetyki crueltyfree
Bielenda to jedna z najbardziej znanych i rozpoznawalnych w Polsce marek beauty. Brand powstał w 1990 roku, a ich oferta zdążyła przejść kilka metamorfoz w ciągu swoich 30 lat istnienia. Obecnie Bielenda skupia się na odkrywaniu innowacyjnych składników kosmetyków i wprowadzaniu nowych linii oraz serii kosmetycznych. Warto dodać, że kosmetyki Bielenda są wolne od okrucieństwa wobec zwierząt, a marka uzyskała nawet certyfikat organizacji PETA.
Dr Irena Eris: polska marka z tradycjami
Dr Irena Eris to uznana marka kosmetyczna z tradycjami – założona została przez Irenę Eris oraz Henryka Orfingera w 1983 roku. Brand niezmiennie znany jest ze starannie dobranych składów swoich dermokosmetyków. Warto dodać, że produkty z logo Dr Irena Eris dotarły również poza granice Polski.
Eveline Cosmetics: marka beauty z Polski
Eveline to marka działająca na rynku od ponad 30 lat. Asortyment marki jest zróżnicowany: od pielęgnacyjnych kremów do twarzy i balsamów do ciała, aż po tusze do rzęs i lakiery do paznokci.
Inglot: znana na świecie marka kosmetyczna
Inglot to marka kosmetyczna, która zdążyła zdobyć międzynarodową popularność, m. in. w Stanach Zjednoczonych. Brand specjalizuje się w kosmetykach kolorowych – ich produktem flagowym są cienie do powiek (paletki można samodzielnie komponować według uznania) oraz lakiery do paznokci.
Joanna: polskie kosmetyki do włosów
Joanna to kolejna polska marka z tradycjami, założona jeszcze w 1982 roku. Firma znana jest przede wszystkim wśród włosomaniaczek: brand specjalizuje się w kosmetykach pielęgnacyjnych do włosów oraz farbach do włosów. W ich ofercie marki królują przede wszystkim kosmetyki oparte na tradycyjnych, babcinych recepturach.
Nacomi: pielęgnacja cery z Polski
Nacomi stawia na kosmetyki pielęgnacyjne do twarzy o dopracowanych składach, innowacyjnych dodatkach oraz składnikach aktywnych. Marka posiada również profesjonalne linie kosmetyczne, jak np. Meso czy Dermo.
Ziaja: słynna polska marka kosmetyczna
Ziaja to kolejna polska marka o międzynarodowej rozpoznawalności. Brand powstał w 1989 roku, a dziś w jego ofercie można znaleźć kosmetyki drogeryjne i dermokosmetyki, działające w ramach kilku różnych linii. Uwagę zwraca specjalistyczna, lecznica seria Ziaja Med czy linia dla dzieci – Ziajka.
Czytaj także: Kwasy na jesień. Jak je dobrać i stosować?
Zdjęcie główne: Unsplash