Chanel nie zwalnia tempa. Marka niedawno opublikowała swoje wyniki finansowe i zdaje się, że dalej zamierza być numerem jeden w sektorze mody luksusowej. W tym sezonie francuski brand zdecydował się na nietypowe działanie sprzedażowe. Otworzył cztery sezonowe butiki w najpiękniejszych miejscach Europy.
Chanel w Mykonos
20 maja 2023 marka Chanel otworzyła swój pierwszy sezonowy butik w samym sercu Mykonos. Kubistyczny styl butiku nawiązuje do cykladzkiej architektury regionu. We wnętrzu panuje świąteczny nastrój, który podkreślają białe ściany i jasne meble. Sklep wyposażony jest w dwa nieduże balkony z ogrodowymi meblami, które mają być miejscem wypoczynku gości. Uwagę przyciągają kolory i tekstylia. Marka Chanel zdecydowała się na neutralne barwy z ciepłymi tekstylnymi akcentami, takimi jak tkane płótno i tweed na ścianach. Pełnowymiarowe lustra, bursztynowe wykończenie i dostępność naturalnego światła sprawiają, że butik wydaje się większy.
Sklep składa się z dwóch części. Na parterze dostępne są przede wszystkim akcesoria – buty, torebki, okulary i biżuterię z nowej letniej kolekcji Chanel Coco Beach 2023. Na pierwszym piętrze dostępne są ubrania z kolekcji Ready-to-wear. Zakupy w sezonowym butiku na Mykonos możecie zrobić od 30 maja 2023.
Butik Chanel – Bodrum
To bez dwóch zdań jeden z najpiękniejszych butików, jaki widzieliście. Znajduje się tuż przy zalanym słońcem wybrzeżu Morza Egejskiego w Bodrum w Turcji, w kurorcie Mandarin Oriental. Nowoczesny projekt butiku w kształcie sześcianu, z podwójnym logo C na dachu, wyróżnia się na tle hotelowych ogrodów i rozciągającego się za nimi odcinka morza. Zgodnie z wakacyjnym nastrojem, butik otoczony jest balkonem i tarasem. Oba wyposażone są w zachęcające sofy na zewnątrz, dzięki czemu goście mogą się zrelaksować i poczuć się jak w domu. Wewnątrz sklepu dominuje neutralna paleta barw, przełamana czarnymi akcentami.
Sezony butik w Saint-Tropez
To nie pierwsze lato Chanel w Saint-Tropez. Francuska marka uwielbia świętować ciepłe miesiące w jednym z najpiękniejszych miejscach na francuskiej riwierze. Ze względu na to wydarzenie zamyka swój sklep w kamienicy La Mistralée i osiedla się w sercu wioski. Zbudowana w typowo prowansalskim stylu, duża rezydencja ma powierzchnię ok. 340 m2 i każdego lata wita nowych gości w wyjątkowo wakacyjnym pop-up storze. Klienci wchodzą najpierw do zacienionego ogrodu otoczonego kaskadą śródziemnomorskich drzew i krzewów. Później przechodzą do właściwej części budynku – sklepu. Tuż przy wejściu do butiku warto zwrócić uwagę na ozdobione witrażem okno – nawiązujące do witrażu opactwa Aubazine, w którym Gabrielle Chanel spędziła część swojego młodego życia.
Zjawiskowy butik w Marbelli
I w tym sezonie nie mogło zabraknąć butiku Chanel w Marbelli. Sklep ulokowany jest w Marbella Club, słynnym hiszpańskim hotelu przy plaży na wybrzeżu Morza Śródziemnego Costa del Sol. Mieszczący się na parterze hotelu butik, wyposażony jest w wygodne meble z trzciny cukrowej i bujną roślinność. Akcesoria i dodatki odzwierciedlają nadmorski urok hotelu, który urządzony jest na wzór andaluzyjskiej willi.
Układ butiku w kształcie litery L prowadzi gości do dedykowanego salonu Ready-to-Wear, w którym kolekcja Chanel Coco Beach 2023 ma już swoją dedykowaną ekspozycję od początku maja. Nie zabrakło też salonu z akcesoriami, a następnie kolejnej ekspozycji Ready-to-Wear. W tym butiku Chanel nie zabrakło też zegarków i biżuterii CHANEL wyeksponowanych w przestronnym salonie w z tyłu butiku. W tym samym miejscu prezentowane są również zapachy LES EXCLUSIFS, a także świeża kolekcja perfum LES EAUX DE CHANEL.
Przeczytaj też: Chanel odnotowuje gigantyczny wzrost przychodów. Zamierza być liderem w sektorze luksusowym
Zdjęcia: mat. prasowe