Kto by pomyślał? Niepozorny Skechers sprzedaje na potęgę i przejmuje pozycje adidasa na rynku odzieży sportowej w Stanach. Jak donosi Business Insider, marka która często pozostaje w cieniu takich gigantów jak Nike czy adidas, osiąga wyniki sprzedaży wyższe o 36,4% w drugim kwartale tego roku.
Skechers wyprzedził adidasa i aktualnie zajmuje drugą pozycję na rynku w USA. The Wall Street Journal pisze o 5% rynku, jaki aktualnie posiada Skechers, w porównaniu z 4,6%, który należy do Adidasa. Nike dla porównania to 62% amerykańskiego rynku.
Skechers osiąga świetne wyniki dzięki intensywnym działaniom marketingowym. Przede wszystkim promuje obuwie i odzież, która jest używana przez konsumenta nie tylko na siłowni, ale świetnie sprawdza się po prostu na co dzień. Jednak Skechers wygrywa przede wszystkim tym, że doskonale zna swojego klientów, którymi są przecież rodziny z dziećmi.
Skechers rozwija się również na innych rynkach: w Chechach i Nigerii. Czy powinniśmy spodziewać się kolejnej ekspansji w Polsce?
Autor: Urszula Wiszowata