Sephora ogłosiła wprowadzenie dwóch nowych oznaczeń: “Clean at Sephora” i “Planet Aware”, które mają na celu ułatwienie klientom wyboru bardziej zrównoważonych kosmetyków. Etykiety te będą widoczne na produktach zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online, zapewniając konsumentom na całym świecie nowy poziom przejrzystości i zaufania.
Przeczytaj również: Co Polacy robią z rzeczami, z których już przestali korzystać? Raport Vinted odpowiada
Nowe oznaczenia w Sephora – “Clean at Sephora” i “Planet Aware”
Od kwietnia 2024 roku nowe oznaczenia Sephora będą pojawiać się na produktach zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. “Clean at Sephora” skupia się na produktach opartych na recepturach, które są wolne od określonych szkodliwych składników. Aby uzyskać to oznaczenie, produkt musi spełniać co najmniej 15 kryteriów, w tym nie zawierać parabenów, ftalanów, siarczanów i sztucznych barwników. Oznaczenie “Planet Aware” wyróżnia marki, które dbają o środowisko. Aby uzyskać to oznaczenie, marka musi spełniać co najmniej 32 kryteria, w tym ograniczać opakowania, pozyskiwać zrównoważone składniki oraz szanować różnorodność biologiczną i dobrostan zwierząt.
Wprowadzenie tych oznaczeń jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na przejrzystość i zrównoważony rozwój. Sephora zdaje sobie sprawę, że klienci coraz częściej szukają kosmetyków, które są nie tylko dobre dla nich, ale także dla planety.
Przeczytaj również: Odzież z drugiej ręki zawojuje rynek! Niedługo będzie stanowiła 10 proc. sprzedaży
Sephora podkreśla zrównoważone marki
Do tej pory 40 marek dystrybuowanych przez Sephorę na całym świecie spełniło kryteria “Planet Aware”. Należy również zauważyć, że 39 marek, takich jak Glow Recipe i French Unbottled, spełnia kryteria obu etykiet. Oznaczenia te zostaną wprowadzone we wszystkich regionach Sephora do końca 2024 r., a w 2025 r. w Chinach.
Zespół Sephory podkreśla, że firma jest w wyjątkowej pozycji, aby jednoczyć klientów, partnerów marki i operacje sklepu w kierunku wspólnego celu, jakim jest odpowiedzialna piękno. Sephora wierzy, że tworzenie bardziej odpowiedzialnej oferty wraz ze swoimi partnerami marki i zwiększanie przejrzystości dla konsumentów może pomóc w budowaniu bardziej odpowiedzialnej branży kosmetycznej.
Zdjęcie główne: mat. prasowy