REKLAMA
Muji to japońska marka, która podbiła serca klientów swoją prostotą i produktami bez logo. Teraz stoi na skraju bankructwa. Na zdjęciu salon Muji

Wypromowali japoński minimalizm w Europie. Teraz stoją na skraju bankructwa

REKLAMA
REKLAMA

Muji, japoński gigant słynący z minimalistycznych mebli, ubrań i przedmiotów codziennego użytku, stoi w obliczu restrukturyzacji swojego oddziału europejskiego. Dlaczego marka, która zbudowała swoje imperium na prostocie i funkcjonalności, napotkała problemy na Starym Kontynencie?

Muji Europe Holdings (MEH), spółka zarządzająca europejską siecią sklepów japońskiej marki Muji, ogłosiła plany złożenia wniosku o upadłość. Rzecznik prasowy firmy potwierdził tę informację 29 marca, podkreślając, że ten krok jest częścią szerszej strategii restrukturyzacji. Zarząd firmy wyraził nadzieję na szybkie zawarcie stosownych umów.

Minimalistyczny gigant w opałach

Muji to japońska marka, która od lat z powodzeniem eksportuje na cały świat swój charakterystyczny styl – prosty, funkcjonalny i pozbawiony zbędnych ozdobników. Produkty Muji, od mebli i ubrań po artykuły piśmiennicze i akcesoria podróżne, zyskały miano synonimu japońskiej estetyki i wyrafinowania. Proste meble, ubrania bez logo i praktyczne akcesoria do domu zaskarbiły serca konsumentów na całym świecie. 

Jednakże europejski oddział firmy napotkał ostatnio pewne turbulencje. Jak donosi brytyjski serwis The Business Desk, Muji Europe Holdings szykuje się do restrukturyzacji. Stawia to pod znakiem zapytania przyszłość marki na Starym Kontynencie.

Według danych z 2022 roku, japońska marka posiada ponad 800 sklepów w 26 krajach na całym świecie. W Polsce sklep stacjonarny Muji zlokalizowany jest w domu towarowym przy ul. Mysiej 3 w Warszawie. 

Przeczytaj również: ARKET w Warszawie. Wiemy, gdzie otwiera się sklep stacjonarny

Muji to popularna japońska marka słynąca z prostoty i produktów bez logo. Teraz stoi na skraju bankructwa. / fot. mat. prasowe

Czy przyszłość Muji w Europie jest niepewna?

Na ten moment nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, co dokładnie doprowadziło do problemów Muji w Europie. Japońskie przedsiębiorstwo zamierza wykorzystać czas postępowania upadłościowego do wypracowania strategii dalszego rozwoju w Europie. Zarząd jest przekonany, że restrukturyzacja pozwoli firmie osiągnąć opłacalność i umocnić swoją pozycję na rynku.

Co z Muji w Warszawie?

Problemy japońskiej marki stawiają przed konsumentami szereg pytań, w tym: Czy Muji w Europie zostaną zamknięte? Co dalej ze sklepem Muji na Mysiej 3 w Warszawie? Przedstawiciele koncernu zapewniają, iż ogłoszenie upadłości nie powinno mieć konsekwencji dla pracowników firmy w Europie.  „Dla współpracowników i klientów Muji w Europie wszystko jest jak zwykle. Sklepy i działalność internetowa pozostają bez zmian, a wszystkie nowe i oczekujące zamówienia zostaną zrealizowane” – informuje sieć.

Przeczytaj również: Różowe Adidas na wiosnę 2024: które wybrać i jak je nosić?

REKLAMA

Newsletter

FASHION BIZNES