Raport The RealReal o odsprzedaży: Gucci rządzi, Vetements zalicza spadek

Firma The RealReal, zajmująca się odsprzedażą luksusowych ubrań i dodatków, opublikowała śródroczny raport State od Luxury Resale.

Popularność platform odsprzedażowych rośnie, a wszystko to dzięki zwiększającej się świadomości konsumentów i sprzeciwowi wobec fast fashion. Wzrasta także dostępność sklepów oferujących używane produkty marek luksusowych.

Jednym z najpopularniejszych sklepów tego typu jest The RealReal. Jego eksperci opublikowali właśnie śródroczny raport „State od Luxury Resale”, w którym przeanalizowali zachowania konsumenckie i trendy w sprzedaży dóbr luksusowych. Według ich przewidywań pod koniec tego roku zyski ze światowej odsprzedaży mody sięgną 6 miliardów dolarów.

>>> Przeczytaj również: Dlaczego inwestorzy nie oszczędzają na platformach odsprzedażowych?

Najpopularniejsze marki

Najbardziej spektakularny wzrost sprzedaży i ilości wyszukiwań zaliczyło Gucci, które wyprzedziło Chanel i Louis Vuitton. Po objęciu stanowiska dyrektora kreatywnego przez Alessandra Michele sprzedaż i zainteresowanie marką wzrosło o 62% w stosunku do poprzedniego raportu. Poza podium znalazły się Hermès i Chanel. Najlepszą dziesiątkę dopełniają Louis Vuitton, Prada, Celine, Tiffany & Co., Christian Louboutin, Cartier i Valentino.

źródło: therealreal.com

Trendy w modzie z drugiej ręki

Według raportu najpopularniejsze trendy to hawajskie koszule, czapki w stylu dad hat i torebki-nerki. Zainteresowanie tymi ostatnimi wzrosło aż o 614%. Panuje coraz większa moda na widoczne logotypy. Szczególnie popularne jest logo Zucca pojawiające się na ubraniach i dodatkach Fendi. Najczęściej wyszukiwaną torebką – również z logotypem – jest Saddle Bag od Dior.

źródło: therealreal.com

>>> Przeczytaj również: Rynek mody używanej do 2022 roku ma być wart 41 miliardów dolarów

Czego szukają mężczyźni?

Najpopularniejszą marką wśród mężczyzn jest producent zegarków Rolex. Na kolejnych miejscach uplasowały się Gucci, Louis Vuitton, Cartier i Hermès. Marką, która najszybciej zdobywa popularność wśród mężczyzn z pokolenia millenialsów, jest Hermès, które zanotowało w grupie wiekowej 18-34 lata wzrost o 71%.

Ktoś zyskuje, ktoś traci

The RealReal zanotowało wzrost popularności i sprzedaży produktów marek Gucci, Amiri i Balenciagi. Coraz mniejszą uwagą cieszą się Vetements (aż 20% w dół), Balmain i Bottega Veneta. Skąd taki spadek zainteresowania marką Demny Gvasalii, która jeszcze niedawno dyktowała najważniejsze trendy? Bardzo możliwe, że konsumenci wolą projekty Gruzina tworzone dla Balenciagi.

Pełen raport można przeczytać tutaj.

https://instagram.com/p/BmcTxeVFfkk/

Newsletter

FASHION BIZNES