Primark ogłosił kolejne inwestycje na polskim rynku. Chodzi o trzy nowe sklepy, co łącznie podniesie liczbę placówek tej marki w kraju do 10. Zgodnie z zapowiedziami, irlandzki detalista planuje wydać na tę ekspansję ponad 25 milionów euro, a otwarcia mają nastąpić w latach finansowych 2025/2026 i 2026/2027.
Polski rynek już od kilku lat przyciąga międzynarodowych detalistów, a Primark jest jednym z tych, którzy z sukcesem rozbudowują tutaj swoją obecność. Marka zadebiutowała nad Wisłą zaledwie cztery lata temu w warszawskiej Galerii Młociny. Od tamtej pory sieć konsekwentnie rozszerza swoją obecność — w tej chwili działa już siedem sklepów, w Warszawie, w Poznaniu, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Łodzi i Bydgoszczy.
Primark w Polsce – trzy nowe sklepy
Otwarcie trzech dodatkowych lokali pozwoli marce na wzrost całkowitej powierzchni handlowej w Polsce o ponad 25%. Primark zapowiada, że te inwestycje przyniosą korzyści zarówno dla klientów, jak i dla lokalnych społeczności, generując nawet 400 nowych miejsc pracy.
Primark otworzy nowe sklepy w:
- Felicity w Lublinie
- Atrium Biała w Białymstoku
- CH Promenada w Warszawie
Rozwój naszej działalności w regionie Europy Środkowo-Wschodniej nieustannie jest dla nas kluczowym priorytetem, a my nie zamierzamy zwalniać tempa. Polska to dla nas strategiczny rynek, na którym Primark stale poszerza swoją obecność. Zaledwie 4 lata po otwarciu pierwszego sklepu zbudowaliśmy silny biznes z lojalną i rosnącą bazą klientów. Jesteśmy dumni z tego jak ciepło nas przyjęli i stale do nas wracają, podczas gdy my rozwijamy się z roku na rok. Jako detalista, którego fundamentem są sklepy stacjonarne, zdajemy sobie sprawę, że sukces zawdzięczamy przede wszystkim naszym oddanym pracownikom. To oni wspierali nas na każdym etapie, stając się najlepszymi ambasadorami marki i pomagając Polakom zakochać się w Primark. Z radością kontynuujemy tę podróż, dostarczając modę w przystępnych cenach jeszcze większej liczbie polskich klientów
– skomentował Maciej Podwojski, Head of Primark CEE.
Primark w Europie Środkowo-Wschodniej
Primark to globalna sieć sklepów odzieżowych, obecna w 17 krajach Europy i Stanów Zjednoczonych, zatrudniająca ponad 80 tysięcy osób. Firma, która powstała w Irlandii w 1969 roku pod nazwą Penneys, koncentruje się na oferowaniu szerokiego asortymentu w przystępnych cenach. W ofercie Primarku znajdują się zarówno ubrania na co dzień, jak i modne propozycje dla kobiet, mężczyzn i dzieci, a także kosmetyki, artykuły do domu i różnego rodzaju akcesoria. Z naciskiem na budowanie unikalnej atmosfery w swoich placówkach, Primark prowadzi obecnie 450 sklepów na całym świecie i stale powiększa swoją sieć.
Ekspansja w Polsce to tylko część dynamicznego rozwoju Primark w regionie CEE. Sieć kończy rok 2024 z 16 sklepami na sześciu rynkach: Polsce, Czechach, Rumunii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Rozszerzenie oferty w Europie Środkowo-Wschodniej to dla marki nie tylko szansa na wzrost przychodów, ale przede wszystkim okazja do zaprezentowania filozofii Primark Cares kolejnym grupom klientów.
Zara zamknęła swój sklep na Marszałkowskiej w Warszawie. Sprawdź, kto pojawi się na jej miejscu