noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Kampania polskiej marki Wittchen

Popularny producent walizek podsumowuje ostatni rok. Wzrost napędza silny kanał online

REKLAMA
noSlotData

Grupa Wittchen, czołowy polski producent i sprzedawca galanterii skórzanej i akcesoriów premium, ogłosiła wyniki za rok 2023, odnotowując znaczący wzrost przychodów i silną sprzedaż w kanale online.

Wittchen odnotował 15-procentowy wzrost przychodów rok do roku, sięgając ponad 467 mln zł, przy jednoczesnej poprawie marży brutto na sprzedaży do 63,5 proc.. Zysk netto utrzymał się na zbliżonym poziomie jak w roku 2022, osiągając 61,3 mln zł.

Grupa Wittchen zakończyła rok z 6 własnymi sklepami online (wliczając Polskę) i obecnością na 46 platformach marketplace w 23 krajach Europy. Firma posiadała również 105 salonów stacjonarnych pod markami Wittchen i Wittchen Travel w 5 krajach, a także 10 sklepów franczyzowych w Ukrainie.

Wzrost napędzany e-commercem

Głównym motorem wzrostu Grupy Wittchen w 2023 roku był dynamiczny rozwój kanału online. Sprzedaż internetowa wzrosła o 28 proc., osiągając 51 proc. udziału w łącznej sprzedaży Grupy. Szczególnie wysokie wyniki odnotowano w czwartym kwartale, kiedy to sprzedaż e-commerce sięgnęła 71,7 mln zł, co oznacza wzrost o 9 proc. r/r.

Sprzedaż w sklepach stacjonarnych pozostaje pod presją, głównie ze względu na słabsze nastroje konsumentów. Dodatkowo, w Polsce obserwuje się spadek popytu ze strony klientów z Ukrainy, szczególnie na walizki i akcesoria podróżne.

Ekspansja zagraniczna

Grupa Wittchen kontynuowała ekspansję na rynki zagraniczne, otwierając pierwsze sklepy w Rumunii i poszerzając sieć sprzedaży online o Austrię. Sprzedaż zagraniczna stanowiła ponad 21 proc. łącznych przychodów Grupy w 2023 roku.

Inwestycje w logistykę i automatyzację

W celu poprawy efektywności Grupa Wittchen dokonała optymalizacji procesów logistycznych, obniżając koszty dystrybucji. Zaimplementowano również zmiany w strategii marketingowej i rozwinięto własne studio fotograficzne, co pozwoliło na ograniczenie wydatków na usługi zewnętrzne.

Plany na przyszłość

W 2024 roku Grupa Wittchen zamierza kontynuować rozwój e-commerce i ekspansję zagraniczną. Planowane jest uruchomienie sklepu internetowego w Austrii oraz otwarcie salonów stacjonarnych w Niemczech i Austrii. Istotnym elementem strategii jest również rozbudowa centrum logistycznego w Palmirach, co umożliwi zwiększenie wydajności i obniżenie kosztów magazynowania i obsługi przesyłek.

Przeczytaj również: Producent okularów Ray-Ban opublikował kwartalne wyniki. „Pozostajemy pewni naszej strategicznej wizji”

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES