noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

PODSUMOWANIE TYGODNIA: co wydarzyło się w świecie mody?

REKLAMA
noSlotData

“360 stopni – subiektywnie o biznesie mody” to cotygodniowy newsletter opisujący, jak zmienia się branża fashion, pokazujący najciekawsze pomysły i kolekcje, a także publikujący oferty pracy!  

W tym tygodniu przedstawiamy sylwetkę nowego CEO Burberry, ujawniamy skandal dotyczący marki Coach i niszczonych przez nią towarów oraz przedstawiamy niecodzienną kampanię adidasa. W Prasówce przybliżamy głośną ostatnio kwestię scamu wśród influencerów. Zapraszamy do lektury!

>> ABY CO TYDZIEŃ OTRZYMYWAĆ DAWKĘ NAJNOWSZYCH INFORMACJI, ZAPISZ SIĘ DO NASZEGO NEWSLETTERA <<

NOWY CEO BURBERRY

Marka Burberry ogłosiła jedną z najważniejszych nominacji od lat! Dyrektor wykonawczy Versace, Jonathan Akeroyd zostanie nowym dyrektorem generalnym i dyrektorem wykonawczym Burberry od kwietnia przyszłego roku.

Podczas swojej kadencji w Versace, Jonathan zreorganizował i przyspieszył rozwój kultowego włoskiego domu mody, opierając się na bogatym dziedzictwie twórczym marki, aby ulepszyć produkt, komunikację i wrażenia klientów – czytamy w komunikacie od Burberry.

Akeroyd w swoim bogatym CV, może pochwalić się również wieloletnią dyrekturą w domu Alexandra McQueena (od 2004 do 2016) oraz szeregiem zrealizowanych projektów modowych w londyńskim luksusowym domu towarowym Harrods. 

Burberry potwierdza, że nowy szef otrzyma roczną pensję w wysokości 1,1 miliona funtów + roczny zasiłek pieniężny w wysokości 50 000 funtów. Jonathan Akeroyd będzie również uprawniony do premii docelowej w wysokości 100% wynagrodzenia oraz nagrody Burberry Share Plan w wysokości 162,5% wynagrodzenia.

Więcej przeczytacie na naszym Instagramie.

CZY COACH CELOWO NISZCZY NADWYŻKI TOWARÓW?

W czasach, gdy tak duży nacisk kładzie się na wprowadzanie produktów do drugiego obiegu i coraz dokładniej patrzy się na ręce producentów, wydawałoby się, że najwięksi na rynku mody powinni odrobić już swoją lekcję w tej kwestii. Okazuje się jednak, że praktyki niszczenia ubrań i akcesoriów dalej są kultywowane. Tym razem mowa o marce Coach i celowym niszczeniu ubrań, które zostało nagłośnione przez Annę Sack, znaną w sieci jako The Trash Walker

Influencerka i konsultantka ds. odpadów, nagłośniła za pomocą aplikacji TikTok sposób radzenia sobie z pozostałym towarem przez Coach. „Jak widać, wszystkie ubrania są pocięte i wyrzucone, co jest metodą Coach na radzenie sobie z nadwyżkami”. Marka nakazywała swoim pracownikom celowe niszczenie towarów, aby nikt nie mógł ich ponownie użyć. Następnie Coach odpisywał zniszczony towar, za pomocą luki podatkowej, ujmującej towary, które zostały uszkodzone w wyniku transportu, eksploatacji w sklepie, przymierzania, etc. Dowiadujemy się z TikToka The Trash Walker.

Kilka dni później marka Coach oficjalnie zaprzeczyła, żeby częścią ich polityki było celowe niszczenie towarów. Film zobaczyło ponad 600 tysięcy osób i reakcje były bardzo stanowcze. Marka mierzy się z ogromnym kryzysem PR-owym oraz falą hejtu w sieci. W wyniku burzy medialnej, marka oficjalnie zadeklarowała, że zaprzestanie niszczyć i wyrzucać swoje “niesprzedawalne” produkty.

Szczegóły na naszym Instagramie.

BIMBA Y LOLA JUŻ WKRÓTCE STACJONARNIE W WARSZAWIE

Znacie BIMBA Y LOLA? Do tej pory akcesoria popularnej hiszpańskiej marki mogliśmy kupić jedynie w sieci. Już wkrótce BIMBA Y LOLA pojawi się również stacjonarnie! Już w listopadzie sieć planuje otwarcie dwóch butików w Warszawie – w Złotych Tarasach i Galerii Mokotów!

BIMBA Y LOLA to kreatywny kolektyw, który tworzy cool markę modowę toreb i akcesoriów założoną w 2005 roku w Hiszpanii, z ponad 272 butikami na całym świecie. Projekty BIMBA Y LOLA charakteryzują się mocnymi kolorami, często zaskakującymi wzorami i oryginalnymi połączeniami materiałów. Twórcy bawią się modą i sztuką, nie bojąc się odważnych rozwiązań.

Zanim jednak zakupimy ich produkty stacjonarnie, podziwiać możemy najnowszą kampanię marki – DENIM, której twarzą została Julia Banaś.

Po więcej szczegółów sięgnijcie na nasz portal.

OLIVIER ROUSTEING ULEGŁ POWAŻNEMU WYPADKOWI. TERAZ DZIELI SIĘ HISTORIĄ POWROTU DO ZDROWIA

Olivier Rousteing, który niedawno obchodził swoje dziesięciolecie w Balmain, opowiedział swoją historię, związaną z wypadkiem mającym miejsce w październiku zeszłego roku. Projektant doznał poważnych poparzeń w wyniku wybuchu kominka gazowego. Rousteing podzielił się swoją historią za pomocą Instagrama, w formie walki z traumą oraz podziękowaniom dla wszystkich osób, które były przy nim podczas trudnej drogi w powrocie do zdrowia.

„Dzisiaj czuję się wolny, dobry i szczęśliwy. Z uśmiechem na twarzy i sercem pełnym wdzięczności rozpoczynam nowy rozdział” – mówi Olivier Rousteing w swoim poście.

Po więcej szczegółów zapraszamy na nasz Instagram.

THE NORTH FACE ŚWIĘTUJE 55 LAT W MUZEUM MOMA

Gigant odzieży outdoorowej obchodzi urodziny! Po 55 latach od założenia marki, The North Face połączyło siły wraz z Muzeum Sztuki Nowoczesnej (MoMA) w San Francisco, by uczcić jubileusz. Dzięki współpracy powstanie specjalne, cyfrowe archiwum firmy “It’s more than a jacket”.

„Od ponad 55 lat North Face umożliwia eksplorację i pomaga ludziom dążyć do wielkości, zapewniając najlepszy sprzęt, aby tam dotrzeć” – powiedział Mike Ferris, wiceprezes marki. – „Dzięki temu archiwum, wraz z SFMOMA, upamiętniamy ludzi, produkty i historie, które nadal inspirują naszą społeczność”.

Więcej szczegółów na temat jubileuszu marki znajdziecie na Fashion Biznes. 

PIERWSZY “WODNY” BILLBOARD OD ADIDASA

Po przeprowadzonych badaniach w 2021 roku, dane pokazały, że jedyne 12% kobiet w Zjednoczonych Emiratach Arabskich czuje się komfortowo w miejscu publicznym w stroju kąpielowym. Adidas podjął się walki z tym uczuciem! Zaprezentowany wodny billboard, oraz kampania wideo ma wpłynąć na poprawę komfortu wśród wszystkich kobiet! 

Adidas, by wspierać kobiety w zwiększaniu poczuciu komfortu nosząc strój kąpielowy, w pierwszej kolejności wypuścił specjalną kampanię wideo. We współpracy z Havas Middle East powstał film prezentujący nową kolekcję strojów. Podkreślili w nim moc wody, która to obejmuje wszystkich ludzi bez względu na rasę czy religię.

24 czerwca w Kite Beach w Dubaju zaprezentowana została kolejna odsłona kampanii dla kobiet. Basen o głębokości 3 metrów i wysokości 5 metrów rozpoczął reklamę nowej linii Burkini “Beyond the Surface”.

Tę wyjątkową kampanię zobaczycie na Fashion Biznes. 

Przeczytaliśmy w sieci

PROMOWANIE SCAMU W INFLUENCER MARKETINGU

Oferowanie fanom przez influencerów scamu, czyli na przykład podróbek i wątpliwej jakości produktów po zawyżonej cenie, wzbudza oburzenie i zapowiedź akcji odwetowych w polskim środowisku youtuberskim – informuje portal Wirtualne Media. 

Krytyka wobec influencerów, którzy nachalnie promowali podejrzane produkty w sieci pojawiła się po fali reklam słuchawek imitujących AirPodsy od Apple. Kwestię podejrzanego dropshippingu jako pierwszy przybliżył youtuber Revo, który poświęcił tej tematyce kilka materiałów na swoim kanale. 

Na wstępie warto zaznaczyć, że o dropshiplingu mówimy w przypadku, gdy firma fizycznie nie posiada własnych produktów ani magazynów, a współpracuje z zewnętrzną firmą, która przekazuje jej swoje zamówienia. Scam z kolei stanowi oszustwo polegające na wzbudzeniu czyjegoś zaufania, a następnie wykorzystaniu go do osiągnięcia korzyści majątkowych. 

Jeśli bacznie śledzicie media społecznościowe, z pewnością wielokrotnie spotkaliście się z nachalnymi reklamami, które dosłownie zalały kanały popularnych influencerów. Wspomniane wcześniej słuchawki reklamowali m.in. członkowie Ekipy czy Teamu X, którzy gromadzą wokół siebie milionową publiczność. „Tańsza alternatywa dla AirPodsów, zwykle kosztują 599 zł, na stronie 249 zł a z moim kodem kupicie je za 129 zł” – zachęcali. W rzeczywistości warte były zaledwie 30 zł …

Więcej o scamie w mediach społecznościowych oraz o tym, jak tłumaczą udział swoich podopiecznych w podejrzanych reklamach agencje reprezentujące influencerów, przeczytacie na portalu Wirtualne Media.

H&M MOŻE UMIESZCZAĆ PASKI NA SWOICH UBRANIACH. 24-LETNI SPÓR Z ADIDASEM DOBIEGŁ KOŃCA

Ten spor ciągnął się od … 1997 roku! Szwedzki gigant odzieżowy został wówczas posądzony przez adidasa o bezprawne wykorzystanie charakterystycznego motywu pasków na ubraniach. Mowa konkretnie o kolekcji “Work Out”, w której H&M umieścił dwa równoległe paski na odzieży. Zdaniem adidasa, za bardzo przypominały one motyw charakterystycznych dla marki trzech pasów, co postanowił udowodnić w sądzie. Głównym argumentem marki było domniemanie, że podobny symbol, może wprowadzić konsumentów w błąd. Z kolei zdaniem H&M, dwa paski miały stanowić jedynie element dekoracyjny, a co więcej – stanowią one element na tyle uniwersalny, że ich użycie powinno być dozwolone przez każdego. 

Ostatecznie, po 24 latach batalii sądowych, spór został rozstrzygnięty. Więcej o werdykcie sądu przeczytacie na portalu Nowy Marketing.

Przeczytaj na Fashion Biznes

GDY PO MIESIĄCACH SPĘDZONYCH W DOMACH, NADSZEDŁ DŁUGO WYCZEKIWANY POWRÓT DO ‘NORMALNOŚCI’… JEST INACZEJ. DLACZEGO?

Wielu dziennikarzy, jak i artystów od początku pandemii COVID-19 porównywało sytuację naszego społeczeństwa do świata przedstawionego w “Dżumie” Alberta Camus. Patrząc tak samo na aspekty dosłowne – życia podczas zarazy, jak i kwestie zmian społecznych. Zaraza wpływa na nasze otoczenia jak i na nas samych. Jednakże gdy po miesiącach spędzonych w domach, pracy jak i nauki online, nadszedł długo wyczekiwany powrót do ‘normalności’… Jest inaczej. Dlaczego? Koniecznie przeczytajcie nasz najnowszy felieton.

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES