Jakie nowości w branży mody przyniósł początek września? O jakich skandalach było głośno ostatnimi czasy i jakie decyzje zapadły w kwestii odpowiedzialnej mody? Tego dowiecie się z naszego cotygodniowego podsumowania tygodnia.
Newsy z branży mody
Podsumowanie pierwszego tygodnia września rozpoczynamy od najnowszych kampanii polskich marek modowych. Najważniejszą z nich, szeroko komentowaną w mediach, była kampania I can boogie, promująca najnowszą jesienno-zimową kolekcję Reserved. Polska marka zaprosiła do niej dwie wyjątkowe kobiety – niezwykle zdolną i docenianą ostatnimi czasy aktorkę Joannę Kulig oraz influencerkę i współczesną ikonę paryskiego stylu Jeanne Damas. TUTAJ zobaczycie efekty utrzymanej w klimacie retro współpracy.
Marka Vistula również zaagnażowała do swojej kampanii znane nazwisko. Tym razem chodzi tu o Roberta Karasia, mistrza świata na dystansie potrójnego Ironmana. TUTAJ możecie zobaczyć zdjęcia z kampanii zrealizowanej na warszawskich ulicach.
Podczas gdy polskie marki prześcigają się z najnowszymi kampaniami, Local Heroes planuje zupełnie nowy rozdział w swojej historii. Marka usunęła wszystkie wpisy z Instagrama, co wygląda na przygotowania do świeżego startu. TUTAJ znajdziecie więcej szczegółów.
Mijający tydzień przyniósł również informację o sukcesie polskiej projektantki. Karolina Miko zaprezentuje swoją kolekcję na targach podczas Paryskiego Tygodnia Mody. Autorka zadebiutuje obok 22 innych młodych projektantów. TUTAJ zobaczycie sesję promującą jej najnowszą kolekcję.
Kilka dni temu świat obiegła informacja, że Karl Lagerfeld przenosi coroczny pokaz Métiers d’Art do nowojorskiego muzeum MET. Chanel zawita ze swoim pokazem w Nowym Jorku pierwszy raz od 12 lat. TUTAJ sprawdzicie więcej szczegółów tego wyjątkowego widowiska.
Kontrowersje w świecie mody
Współpraca z Jeanne Damas i Joanną Kulig to nie jedyna informacja dotycząca Reserved, o której głośno było w ciągu ostatnich kilku dni. Organizacja Akcja Demokracja zwróciła uwagę na dość kontrowersyjne słowa dyrektorki marketingu Reserved dotyczące kampanii I can boogie. Aby dowiedzieć się, dlaczego polska sieciówka została posądzona o seksizm, proponujemy zajrzeć TUTAJ.
Na tej informacji kontrowersje tego tygodnia się nie kończą. Kilka miesięcy temu, modowym światem wstrząsnęła informacja, że dom mody Céline opuściła wieloletnia projektantka i ikona marki, Phoebe Philo. Jej miejsce zajął Hedi Slimane. Kilka dni temu świat mody obiegły wieści, jakie zmiany szykuje nowy dyrektor artystyczny. Aby dowiedzieć się, co wywołało ogromną burzę w sieci i z jakiego powodu przeciwko Slimanowi posypała się lawina negatywnych komentarzy, zajrzyjcie TUTAJ.
Trendy
W mijającym tygodniu mieliśmy okazję dowiedzieć się, jaki kolor królować będzie w 2020 roku. Według agencji WGSN w niedługim czasie najmodniejszym odcieniem stanie się Neo Mint. Czy będzie godnym odpowiednikiem millenial pink? TUTAJ możecie sprawdzić szczegóły.
Skoro o trendach mowa, wygląda na to, że grono młodych influencerek ma niemałą konkurencję. Mowa tu o coraz popularniejszych ostatnio fashionistkach w wieku 50+. By dowiedzieć się co je wyróżnia i kogo aktualnie warto śledzić, zapraszamy TUTAJ.
Pozostając w temacie najnowszych modowych tendencji, spieszymy wspomnieć o naszym podsumowaniu Sztokholmskiego Fashion Weeku. Co do powiedzenia na temat mody mają Skandynawowie, jakie trendy królowały na wybiegach, a co poza pokazami zaprezentowały modowe influencerki? Po odpowiedzi na te pytania zapraszamy TUTAJ.
Odpowiedzialna moda
Ostatnie miesiące w modzie ukazują coraz bardziej pogłębiającą się pośród największych gigantów świadomość i odpowiedzialność względem mody i ekologii. Po fali krytyki, jaka spłynęła na Burberry w związku z ujawnieniem skali niszczenia niesprzedanych produktów, marka postanowiła działać. Najnowsze informacje donoszą, że Burberry dołączy do grona marek fur free. TUTAJ poznacie szczegóły tej decyzji. Zapraszamy również do naszej analizy i próby odpowiedzi na pytanie: czy nowa strategia uratuje Burberry? Znajdziecie ją TUTAJ.
Biznes
Podsumowując mijający tydzień, warto wspomnieć o wynikach biznesowych sieci LPP. Polski koncern zanotował sukces na koniec drugiego kwartału 2018 roku. Marka otworzyła kolejne sklepy, zanotowała wzrost sprzedaży i posiada wielkie plany na przyszłość. TUTAJ poznacie dokładne wyniki gdańskiego giganta odzieżowego.
Prasówka
Codziennie zapraszamy Was także do naszej Prasówki. Dzięki niej możecie na bieżąco śledzić najważniejsze wydarzenia w branży. Oto najciekawsze tytuły minionego tygodnia:
- JLL: Polska jest handlowym eldorado dla międzynarodowych marek
- Ludzie niszczą ubrania i palą buty Nike. Wszystko przez tego sportowca
- Co mówią o tobie twoje ubrania? House w przewrotny sposób odpowiada na to pytanie w nowej kampanii
- Louis Vuitton – Kampania Les Parfums
- Wojas odrabia straty. W sierpniu zanotował wysoki wzrost sprzedaży
- Gino z Simple idzie jak po grudzie
- Sizeer umacnia pozycję na Litwie