Miinto rośnie w siłę. Platforma modowa otrzymała 13 milionów euro dofinansowania

216

Grupa Miinto (właściciel Showroom.pl) właśnie otrzymała ponad 13 milionów euro od inwestorów. Internetowy sklep z modą, który łączy lokalne butiki i marki z klientami w 8 krajach, zwiększył również znacząco swoje przychody. W ubiegłym roku podatkowym firma sprzedała produkty za prawie 100 milionów Euro i spodziewa się dalszego znacznego wzrostu w bieżącym roku podatkowym, przy ciągle wysokich inwestycjach w obecne i nowe rynki.

Jednym z powodów wzrostu przychodów jest udane zwiększenie średniej wartości koszyka pojedynczego zamówienia do 150 Euro, oraz 300 Euro w segmencie premium, co z kolei było możliwe dzięki silnemu partnerstwu z najlepszymi lokalnymi butikami i markami Europy. Dzięki najnowszemu zastrzykowi finansowemu od inwestorów, Grupa7 Miinto zamierza umocnić swoją pozycję na istniejących rynkach, przy jednoczesnym wejściu na nowe. Hubert Burda Media dołączył do grupy inwestorów Miinto poprzez swoje ramię inwestycyjne BurdaPrincipal Investments (BPI).

Miinto weszło w posiadanie platformy Showroom.pl poprzez kupno udziałów w czerwcu tego roku. Showrom.pl to inwestycja BPI i wiodąca, polska platforma modowa poświęcona lokalnej modzie. Miinto to atrakcyjna firma o solidnych fundamentach, która jest obecnie w trakcie bardzo ekscytującej podróży, w której my też chętnie uczestniczymy – mówi Christian Teichmann, dyrektor zarządzający w Burda Principal Investments.

Otrzymanie kapitału od BurdaPrincipal Investments i Heartland A/S świadczy o tym, że nasi inwestorzy są zadowoleni z naszego dotychczasowego rozwoju i wspierają naszą strategię. Nasz zespół oraz wszystkie partnerskie butiki i marki bardzo ciężko pracowali, aby osiągnąć takie wyniki. Naprawdę doceniamy zaufanie naszych nowych i obecnych inwestorów, a także jesteśmy w pełni świadomi, że z takimi pieniędzmi wiąże się wielka odpowiedzialność i wymagania, które w pełni rozumiemy i szanujemy. Biegniemy w maratonie i dopiero minęliśmy znak 5 km mówi prezes i współzałożyciel Miinto, Konrad Kierklo.

Grupa Miinto została założona w 2009 roku i obecnie liczy 200 osób pracujących w centrali w Kopenhadze oraz w biurach regionalnych w Oslo, Amsterdamie, Sztokholmie, Warszawie, Hamburgu, Mediolanie i Zurychu. Miinto sprzedaje produkty online w Danii, Szwecji, Norwegii, Holandii, Belgii, Polsce, Szwajcarii i Włoszech. Miinto umożliwia stacjonarnym butikom modowym sprzedaż w Internecie w szybki, łatwy i opłacalny sposób.

>>> Przeczytaj również: SHOWROOM.PL przechodzi transformację i startuje z kampanią „Mamy tyle wspólnego”