Pantone wypuszcza nową paletę kolorów. Czy znajdzie swoich wielbicieli?

413
źródło: pantone.com

Pantone stworzył kolekcję supermodnych odcieni metalicznych dedykowaną projektantom opakowań i grafikom. Składa się ona z 655 nowych kolorów, które na pewno znajdą grono wielbicieli. Nie tylko tych, którzy zajmują się product designem. 

Wzorniki kolorów Pantone są dla osób zajmujących się designem jak zestaw przypraw dla szefów kuchni. Bez nich ciężko byłoby wykreować cokolwiek. I nie mówimy tutaj tylko o projektantach mody, którzy korzystają z nich podczas budowania indeksów kolorystycznych do swoich kolekcji. Próbki przygotowywane przez najsłynniejsze na świecie przedsiębiorstwo poligraficzne to również niezbędnik grafików, czy projektantów produktu. I to właśnie głównie dla nich Pantone stworzył nową kolekcję odcieni metalicznych: Metallics for Graphic and Packaging Design. Składa się ona z 655 kolorów. Wśród nich znajdziemy odcienie bazowe, takie jak złota srebra, miedzie i grafity. Hitem jest też różowe złoto. Tusz o tej barwie jest bazą aż 25% wszystkich kolorów dostępnych w palecie.

pantone.com

Na rzecz kampanii promującej kolekcję najnowszych wzorników Pantone przygotował produkty mające służyć jako przykłady ewentualnego zastosowania metalicznych odcieni. Na zdjęciach widzimy turkusowe opakowanie (na pierwszy rzut oka przypominające paletę cieni do powiek), elegancką etykietę na szklanej butelce, czy fantazyjną kartkę z życzeniami. Na oficjalnej stronie Pantone czytamy również, że wzornik metalików będzie przydatny także przy projektowaniu logo, zaproszeń, czy ogłoszeń, jako, że połyskujące kolory świetnie zwracają na siebie uwagę. Z punktu widzenia mody, metaliczne próbki mogą w szczególności przydać się do projektów metek, nadruków, czy pudełek na biżuterię. Z uwagi na fakt, że kolekcja dedykowana jest opakowaniom, może ona również spodobać się firmom e-commerce oferującym sprzedaż wysyłkową i nawiązującym współpracę z influencerami. Od jakiegoś czasu możemy zauważyć trend pakowania produktów wysyłanych do klientów w atrakcyjne opakowania, co daje wrażenie dbałości firmy o każdy, nawet najdrobniejszy szczegół. Bo przecież to właśnie pudełko jest tym, co widzimy jako pierwsze, zaraz po otrzymaniu wyczekiwanej przesyłki. Natomiast influencerzy w na swoich kanałach w social mediach mają za zadanie w jak najlepszy sposób zaprezentować reklamowane produkty. Nikt przecież nie będzie chwalił się obserwatorom zwykłą, szarą kartonową paczką. W erze Instagrama nawet opakowanie musi cieszyć oko i zachęcać do zakupu.

pantone.com

Wracając jednak do samych metalików, to Pantone oczywiście nie zdecydował się wypuścić kolekcji tych konkretnych odcieni bez powodu. Jednym z trendów na wiosnę 2019 jest powrót do lat 80. We wzornictwie wszechobecne będą najmodniejsze w tamtym okresie połyskujące,  kojarzące się z kulturą disco materiały, kolory i faktury. Na swoich wybiegach metaliki prezentował między innymi Marc Jacobs i Balmain. Metaliczne barwy upodobali sobie także wnętrzarscy trendsetterzy i projektanci. Od kilku sezonów we wnętrzach bardziej industrialnych ultramodne są miedziane elementy. Natomiast miłośnicy stylu glamour srebro i złoto łączą z równie błyszczącą butelkową zielenią czy ciemnym granatem imitującym rozgwieżdżone niebo, a takie kolory również znajdziemy w palecie Pantone. Instytut znowu wykazał się niezawodnością w obserwacji trendów. Czym zaskoczy nas następnym razem?

pantone.com

Tekst: Sylwia Nowińska

>>> Przeczytaj również: Wiodący kolor 2019 roku według Instytutu Pantone